Home » » Epy, Zalif beri idea Lu, Gua... Bro!

Epy, Zalif beri idea Lu, Gua... Bro!

Mengeluarkan konsep dan idea asal cerita untuk filem terbaru, Lu, Gua.. Bro! membuka peluang kepada dua pelawak pelapis Zalif Sidek dan Epy Raja Lawak untuk membintangi filem ke-93 terbitan MIG Pictures Sdn Bhd. Semuanya bermula dengan cabaran dilontarkan Ketua Pegawai Eksekutif MIG, David Teo kepada Epy untuk tampil dengan konsep komedi sebelum mengadakan perbincangan dengan Zalif untuk memerah idea segar bagi dibentangkan kepada panel skrip MIG.

Bukannya senang untuk mendapatkan idea yang mampu memenangi hati pihak penerbit, namun dengan perbincangan dan nasihat yang daripada pengarah Ismail Bob Hasim yang turut bertindak sebagai pengarah filem ini, akhirnya ia berjaya direalisasikan untuk difilemkan dengan penggambaran dijalankan di sekitar Kuala Selangor dan Kuala Lumpur.
Epy, Zalif beri idea Lu, Gua... Bro!
Sekadar imaginasi

Kata Epy, cabaran daripada David itu tidak dipersia-siakan kerana memang dia sudah mempunyai beberapa idea dan konsep cerita namun tidak dikembangkan.

"Idea yang saya ada hanyalah sekadar imaginasi saja, apabila David cabar dan suruh saya bekerjasama dengan Zalif untuk menghasilkan jalan ceritanya dan kami mula mencari konsep sesuai, maka timbullah idea untuk membawa konsep komedi pentas ke filem.

"Beberapa kali juga kami naik turun pejabat MIG untuk berbincang mengenai konsep dan idea ini supaya ia dapat disesuaikan antara konsep komedi pentas dengan filem. Paling penting adalah komedi yang cuba untuk tampilkan dalam filem ini adalah komedi segar selain penyampaiannya mudah difahami oleh penonton.

"Rasanya belum ada konsep komedi sebegini digunakan dalam filem dan saya harap mampu untuk membawa kelainan kepada filem komedi di Malaysia supaya filem komedi ini tidak dilihat berada di takuk yang sama," kata bekas peserta Raja Lawak musim kelima ini.     

Senang bekerjasama

Sementara itu, Zalif yang beberapa kali digandingkan dengan Epy mengakui senang untuk mereka bekerjasama. Kali pertama Zalif dan Eppy digandingkan ialah menerusi filem Ajiboy, kemudian dalam filem Jangan Pandang Belakang Boleh yang sedang menunggu tarikh tayangan.

"Filem ini dibuat untuk kami berdua, jadi lebih senang untuk kami membina karakter dalam filem ini ditambah lagi pembabitan Ismail Bob Hasim sebagai pengarah, kami memang senang bekerjasama dengannya. Dia faham kehendak kami, kami juga tahu cara dia bekerja di set, menjadikan senang untuk kami berbincang.

"Saya dan Epy juga sudah beberapa kali digandingkan bersama dalam filem, jadi keserasian antara kami berdua bekerjasama dalam filem bukanlah isu besar. Lagipun kami bukan saja rapat dalam set tapi juga di luar set. Untuk menyiapkan konsep dan idea ini, kami banyak menghabiskan masa bersama mendapatkan jalan cerita terbaik, tapi kebanyakan idea datang daripada Epy sendiri," katanya.

Selain Epy dan Zalif, filem ini turut dibintangi pendatang baru dari Brunei, Nina Iskandar yang sebelum ini dibawa masuk David Teo ke produksi MIG untuk filem Perempuan Muka Surat Tujuh.

"Ini adalah kali pertama saya terbabit untuk filem komedi, tapi membawa watak sebagai Hawa tidak memerlukan saya untuk tampil dengan watak komedi, sebaliknya pembawaan watak neutral. Tapi berlakon dalam filem komedi ini, saya perlu bagi sedikit perasaan komedi itu kepada penonton," kata Nina.


Terima kasih kerana membaca Epy, Zalif beri idea Lu, Gua... Bro!. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



0 Komen:

Catat Ulasan