Bisnes Baju Kurung

Bisnes baju kurung. Baju kurung, ya baju kurung mesti korang tahukan. Ramai peniaga pakaian yang jual baju kurung. Korang tak jeles ke mereke meniaga baju kurung? Mesti korang pun nak jual baju kurung gak kan. Seyes modal tak besar, bawah rm1000 pun dah boleh mula bisnes baju kurung nih, tak perlukan kedai sebab dah ada online sekarang nih.

Tetapi korang tahu ke caranya nak mulakan bisnes baju kurung ni? Mesti tak tahu kan. Surirumah pun boleh buat bisnes nih – janji azam nak buat, yang lain-lain cari info kat google ada banyak tetapi kena sabar.
Tahukah korang, kat Jalan masjid India tuh belambak peniaga jual baju kurung dan buat duit. Masa perayaan,  pendapatan dari bisnes baju kurung ni boleh mencecah rm 20000. Pada bulan-bulan biasa, jualan baju kurung boleh capai rm4000 sebulan.

Bayangkan korang yang jadi peniaga baju kurung nih, kan best.

Bagaimana nak mula bisnes baju kurung


Sabar dulu, mesti korang teruja kan nak buat bisnes baju kurung nih. Memang ramai yang teruja tetapi tak ramai yang bertindak. Masalah utama bukan nak buat baju kurung tetapi macam mana nak pasarkan baju kurung nih. Ok la, saya bagi perkongsian dalam bentuk point-point le senang sikit nak baca atau pun  ini boleh di jadikan point kenapa kita kena pilih bisnes baju kurung:

baju kurung, baju pengantin, baju wanita, cara membuat baju melayu, baju fesyen korea, fesyen baju korea, baju kurung online, baju kurung menyusu, malaysian baju kurung, jahit baju kurung,
Baju kurung nikah moden

  • Tak perlu pandai menjahit nak buat bisnes baju kurung - Korang boleh mulakan bisnes baju kurung nih tanpa perlu tahu menjahit baju kurung – tak reti menjahit pun boleh jual baju kurung. Maknanya korang ambil dari pembekal dan jualkan. Keuntungannya boleh cecah 100% kalau kat Bandar. Kalau jual kat butik lagi tinggi le keuntungannya. Kat kampong mungkin boleh dapat untung 50%.
  • Tak perlu kedai untuk jual baju kurung – tak perlu sebab korang boleh jual ikut facebook. Kalau nak jual cara lama ikut kedai pun boleh jugak tetapi kos sewa kedai kena ambil kira lah. Ikut ikut fb je pe susah, lepas tuh pos.
  • Keuntungan cecah 100% - Maknanya harga korang beli dengan pembekal sebenarnya 100% kurang daripada harga yang korang jual. Biasa peniaga buat macam nil ah.
  • Senarai pembekal baju kurung – korang  kena tahu kat mana nak ambik stok baju kurung. Ada pembekal yang akan beri dengan harga istimewa untuk peniaga seperti korang. Yang ni akan di kongsikan dalam panduan bisne sbaju kurung nih.
  • Jenis baju kurung dan yang mana laris untuk jualan – ini juga akan di kongsikan untuk korang. Iyalah kan, taak perlu nak jual semua jenis baju kurung, Cuma kena tahu 4 jenis yang laris sahaja dan focus ke jenis nih supaya jualan lebih lancer.
  • Teknik jual baju kurung – teknik jualan baju kurung ni juga di berikan kat korang la kalau korang dapatkan. Bagaimana nak close deal dengan pelanggan yang belek-belek baju kurung korang ( kalau ada kedai ), bagaimana nak jual 3 helai sekali gus – teknik ini akan d kongsi di dalam panduan bisnes baju kurung oleh penjual baju kurung sendiri.


Boleh ke jual baju kurung?


Boleh jer walaupun dah ramai orang jual sebab pasaran baju kurung ni luas. Setiap orang mesti ada baju kurung kan – paling kurang sepasang le. Dekat-dekat raya lagi le senang nak jual baju kurung nih. Kita ikut jer apa yang telah orang buat dan kita improve – boleh jadi peniaga baju kurung full time nanti.

Bermula dekat part time dulu lah kat rumah, ikut panduan bisnes baju kurung yang di beri dalam bentuk video dvd – senang nak faham. Insya Allah, kejayaan menjadi milik korang.

Langkah pertama biasanya penting, tak cuba tak tahu kesudahannya kan.


Terima kasih kerana membaca Bisnes Baju Kurung. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



1 Komen:

  1. memang masyuk bisnes baju kurung nie...terutama musim raya..mak mertua saya memang buat baju kurung

    BalasPadam