Home » , , , » Maybank2cards vs HSBC Amanah MPower Credit Cards

Maybank2cards vs HSBC Amanah MPower Credit Cards

Maybank2cards vs HSBC Amanah MPower Credit Cards. terdapat banyak kredit kad dalam pasaran dan saya yakin korang pun ada guna satu kad kan. Buat apa nak guna dua kredit kad jika  guna satu pun dah cukup, nanti kena bayar yuran untuk dua kad pulak kan.

Manakah kredit kad yang terbaik untuk kita guna? dalam erti  kata yang lain, berbaloi untuk kita milikki sebab setiap kad ada kebaikkan dan keburukkannya. Jadi pilihlah kredit kad yang sesuai dengan korang.

Kenapa saya memilih untuk bandingkan antara Maybank2cards vs HSBC Amanah MPower Credit Cards ni dan bukan kad-kad yang lain? Sebab saya teliti bahawa sebagai pengisi minyak tegar kereta lebih kurang rm600 sebulan, pemilihan kredit kad untuk penjimatan semasa mengisi petrol adalah penting untuk saya.

Maybank2cards vs HSBC Amanah MPower Credit Cards


Antara kedua-dua kredit kad ini, mana lagi best untuk di gunakan? Jom kita tengok ciri-ciri kredit kad ini:

Maybank2cards Kredit Kad Maybank


Maybank2cards Kredit Kad Maybank


HSBC Amanah MPower Visa Kredit Kad HSBC

HSBC Amanah MPower Visa Kredit Kad HSBC
Nampak kepada ciri-ciri kredit kad di atas, memilikki HSBC Amanah MPower Visa Kredit Kad HSBC lebih berbaloi berbanding dengan Maybank2cards Kredit Kad Maybank.

Untuk petrol, jika penggunaan sebulan melebihi rm2k, HSBC Amanah MPower Visa Kredit Kad lebih bernilai tetapi jika perbelanjaan bulanan bawah rm2k, dari segi pembelian petrol,
Maybank2cards Kredit Kad Maybank lebih bernilai kerana Maybank memberikan treatpoint kepada Amex kad sebanyak rm1 untuk 5 point atau bersama cash rebat 2.5%.

Jadi, kaji dulu sebelum memiliki satu-satu kredit kad supaya ianya berbaloi untuk anda.


Terima kasih kerana membaca Maybank2cards vs HSBC Amanah MPower Credit Cards. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



2 Komen:

  1. Rajin bro buat studycase. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya tengah survey2 kredit kad, kalau2 ada yg lebih baik dr sekarang -_-

      Padam