Home » , , » Masalah Ejen Unit Trust Tak Pernah Update

Masalah Ejen Unit Trust Tak Pernah Update

Ejen Unit Trust. terdapat pelbagai jenis unit trust di Malaysia - unit trust Malaysia tetapi tidak semua yang bagus. Yang mana satu adalah best unit trust fund in Malaysia. Siapa yang boleh katakan mana yang bagus dan mana yang tidak kan. Adakah fund Manager boleh memberikan kata-kata yang mangatakan sesuatu unit trust fund tu bagus. Sudah tentu fund Manager akan mengatakan unit trust mereka yang bagus.

Dalam hal ini, anda boleh dengan kata-kata dari pihak ketiga iaitu pelabur itu sendiri. Memang ramai yang berduit dan hendak mencari peluang pelaburan di Malaysia - unit trust investment. Ramai juga yang berminat nak melabur dalam Public Mutual Islamic Investment. Bagus le tu kan, ada kesedaran untuk melabur dan menggunakan duit dengan cara yang betul.



Masalah Ejen Unit Trust Tak Pernah Update

Public Mutual Islamic Investment

Biasa jika anda melabur dalam unit trust company seperti Public Mutual unit trust ataupun CIMB unit trust ni, ejen tidak update anda tentang pelaburan anda. Memang ramai berlaku macam ni teruatama kalau ejen kurang berpengalaman. Jadi apa anda perlu lakukan?

Sebagai pelabur unit trust seudah tentu anda mahu tahu tentang status pelaburan anda seperti what is mutual fund, tyoe if unit trust, best unit trust fund in Malaysia dan mutual fund calculator.


Anda mesti nak tahu itu semua kan dan juga keuntungan pelaburan anda serta unit trust prices. Ini semua akan berlegar dalam kepala anda sebagai pelabur yang telah mengeluarkan modal untuk melabur dalam unit trust.

Dalam kes ejen tidak update tentang akaun pelaburan anda, apa anda boleh lakukan?

Sebenarnya anda boleh semak sendiri keuntungan atau kerugian akaun anda dengan pergi sendiri ke pejabat unit trust. Jika anda mekabur dalam unit trust Public Mutual, anda boleh pergi ke cawangan-cawangan Public Mutual unit trust di


Boleh ke kaunter dan minta nak semak akaun pelaburan anda. Sepatutnya anda tak perlu pergi pun sebab ini kerja ejen unit trust anda. Saya bagi satu tips pelaburan unit trust. Jika anda rasa ejen unit trust anda malas buat kerja, anda boleh minta tukar ejen di pejabat unit trust ni. Minta tukar ke ejen lain. Sudah tentu ejen anda tersebut akan panas punggung.

Ejen unit trust ni ada banyak level juga - unit trust consultant, supervisor dan manager. Mereka di kelaskan berdasarkan jumlah sale yang telah mereka buat. Supervisor tu lebih berpengalaman dan ramai yang full time.

Unit trust consultant ni ramai yang part time sebab baru lagi. Kalau sale dah banyak, biasanya mereka akan buat full time sebab kerjaya sebagai ejen unit trust ni sempoi jer dan tidak terikat dengan waktu pejabat. Kalau anda rajin anda akan dapat banyak pendapatan.

Jadi, jika anda melabur dalam unit trust di Malaysia, pastikan ejen pelaburan anda update status keuntungan atau kerugian anda walaupun 2 kali setahun penyedia unit trust akan memberikan penyata kepada anda. Dalam banyak kes, pelabur tidak tahu membaca penyata unit trust yang di berikan!



Terima kasih kerana membaca Masalah Ejen Unit Trust Tak Pernah Update. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



1 Komen:

  1. Saya tergolong di dalam pelabur yang tak pandai baca laporan kewangan, boleh ke EA tolong?

    BalasPadam