Home » » Mengapa Kita Perlu Melabur Dalam Unit Amanah Public Mutual?

Mengapa Kita Perlu Melabur Dalam Unit Amanah Public Mutual?

Kos sara hidup yang semakin meningkat dan ramai rakyat Malaysia termasuklah kita kini semakin sedar bahawa mereka perlu menjana wang persaraan yang lebih banyak. Tentunya kalau hendak melabur dengan menggunakan wang simpanan tunai, pasti ramai yang tak berkemampuan. Mana tidaknya, wang gaji yang diterima setiap bulan hanya cukup-cukup untuk membiayai kos sara hidup.

Dengan melaburkan wang KWSP anda dalam produk-produk Unit Amanah (Unit Trust), anda sebenarnya mempunyai peluang yang lebih banyak untuk mengatasi kesan-kesan inflasi dan menikmati tahun-tahun keemasan anda.
Lebih kurang 70% daripada penyumbang-penyumbang yang mengeluarkan wang simpanan KWSP mereka pada usia 55 tahun habis membelanjakan wang simpanan tersebut dalam tempoh 3 tahun sahaja
(Sumber: NSTP, 27/12/2008)

Manfaat-Manfaat Melabur Dalam Unit Amanah

  • Tidak Memerlukan Pelaburan Tunai ; Pelaburan diurusniaga terus daripada Akaun 1 KWSP anda.
  • Kepelbagaian ; Peluang untuk mempelbagaikan wang persaraan anda dengan dana-dana yang diluluskan oleh KWSP.
  • Pertumbuhan Modal ; Peluang untuk menikmati pertumbuhan modal yang merupakan sebahagian pulangan wang pelaburan untuk meningkatkan simpanan KWSP anda (contoh: beli RM0.20 seunit VS jual RM0.40 seunit = pertumbuhan modal RM0.20 seunit)
Cara betul melabur dalam unit trust

Mula Tingkatkan Simpanan KWSP Anda Dengan Public Mutual. MENGAPA?

Pemimpin Industri

  • Public Mutual merupakan pemimpin dalam industri Unit Amanah Swasta di Malaysia dan menguasai 43.2% bahagian pasaran. Ini bermakna, setiap 100 orang pelabur, 43 orang pelabur akan melabur dengan Public Mutual.
  • Kekal No. 1 dalam industri unit amanah swatsa dengan menguruskan lebih 70 dana dengan aset bersih berjumlah RM37.8 billion daripada 2,320,000 pemegang akaun.
  • Anak syarikat milik penuh Public Bank dengan mempunyai rekod keuntungan yang tinggi.

Trek Rekod Yang Unggul Dalam Memenangi Anugerah

  • Pengurus dana unit amanah yang paling banyak menerima anugerah di Malaysia, iaitu sebanyak 159 anugerah industri sejak 1999.

Pengalaman Yang luas

  • Mempunyai 35 tahun penagalaman dalam pengurusan dana.
Sebagai Muslim, saya nasihatkan agar anda melabur dalam dana-dana yang berlandaskan Syariah. Ini kerana duit keuntungan daripada aktiviti pelaburan akan kita gunakan di waktu persaraan kita.
Sekiranya anda masih belum membuat pelaburan dalam unit amanah Public Mutual, anda bolehlah mulakannya sekarang. Adakah anda hanya mahu menjadi pemerhati sahaja dimana pada waktu yang sama, ramai rakan-rakan kita sedang bertungkus lumus menambahkan duit simpanan persaraan KWSP mereka.


Terima kasih kerana membaca Mengapa Kita Perlu Melabur Dalam Unit Amanah Public Mutual?. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



0 Komen:

Catat Ulasan