Home » » Fakri ‘terpesona’ gaji lumayan

Fakri ‘terpesona’ gaji lumayan

Kuala Lumpur: Tawaran gaji lebih lumayan dan situasi Kelantan yang terdesak mendapatkan khidmatnya adalah antara faktor membuatkan Ahmad Fakri Saarani pulang awal dari Portugal.

Penyerang kelahiran Kelantan itu sebenarnya berat hati untuk meninggalkan kelabnya, Atletico SC, tetapi kerana liga divisyen tiga Portugal tamat 10 Mac ini dan dia mempunyai tempoh rehat lama sehingga Ogos, Fakri memutuskan untuk kembali ke Malaysia.
Selain faktor itu, Fakri juga terpaksa memikirkan masa depannya di Portugal kerana Atletico terpaksa mengharungi pusingan play-off untuk layak ke divisyen dua yang menjanjikan kedudukan lebih selesa pada segi kewangan buat kelab-kelab di sana.


"Sepanjang berada di sana, tidak timbul masalah kewangan atau bayaran gaji. Cuma dia perlu memikirkan masa depannya, apa akan jadi sekiranya kelab tidak layak ke divisyen dua.

"Peluang untuk Fakri berpindah ke kelab Portugal lain juga lebih cerah sekiranya dia beraksi di divisyen dua, tetapi buat masa ini laluan itu tampak sukar dan jalan terbaik ialah dia pulang ke tanah air untuk menyertai pasukan Liga Super," kata pengurus peribadi Fakri, Faisal Zakariah.

Fakri yang dibayar RM10,000 sebulan oleh Atletico, dipercayai menerima tawaran sekali ganda oleh Kelantan yang turut bersetuju membayar baki kontraknya bersama kelab Portugal berkenaan.

Ejen Fakri, Marco Guimares yang berada di Kota Bharu semalam bagi menguruskan kontrak pemain itu, sebelum ini dipersoalkan selepas seorang lagi pemain di bawah kendaliannya, Nazmi Faiz Mansor yang mempunyai kontrak tiga tahun bersama kelab divisyen satu Portugal, SC Beira-Mar pulang awal dan menyertai PKNS


Terima kasih kerana membaca Fakri ‘terpesona’ gaji lumayan. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



0 Komen:

Catat Ulasan