Home » » Final Piala FA - Nwaneri kunci Mat Yo, Awe akan dirantai

Final Piala FA - Nwaneri kunci Mat Yo, Awe akan dirantai

Kota Bharu: Tonggak pertahanan Kelantan, Obinna Nwaneri (gambar) mengakui sudah mengetahui corak permainan penyerang Johor Darul Takzim (DT), Norshahrul Idlan Talaha dan mampu mengunci ketat pergerakan pemain itu pada final Piala FA di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam esok.

Nwaneri berkata, dia banyak belajar corak permainan Norshahrul atau Mat Yo daripada perlawanan Liga Super dengan Johor DT selain beraksi dengan pemain itu dalam skuad TRW musim lalu.
Pemain berusia 31 tahun dari Nigeria itu berkata, kelebihan mengetahui corak permainan Mat Yo itu bakal digunakan sepenuhnya pada final malam esok dan akan memberi tekanan kepada bekas pemain Kelantan itu.


Saya dan Mat Yo pernah bermain dalam satu pasukan. Saya sudah dapat memahami corak permainannya. Kelebihan itu akan saya gunakan dalam perlawanan akhir nanti.

Awe juga akan dirantai

Pergerakannya akan dirantai dan saya yakin dia tidak mampu untuk bergerak bebas di barisan serangan Johor DT, katanya, semalam.

Selain Mat Yo, Nwaneri juga mengakui pergerakan seorang lagi bekas pemain Kelantan, Nurul Azwan Roya atau Awe turut diberi perhatian kerana pemain itu yang menjadi pemusnah apabila menjaringkan gol kedua ketika TRW tewas 0-2 kepada Johor DT dalam perlawanan liga 22 April lalu.
Nwaneri berkata, dia turut menuntut semua rakan sepasukan bekerja keras pada perlawanan akhir itu bagi memastikan Piala FA dapat dikekalkan di Kelantan.

Dalam bola sepak, pasukan yang mampu memberi persembahan paling tinggi akan menang. Kita akan cuba memberi persembahan lebih daripada 100 peratus demi menjulang trofi pertama pada musim ini, katanya


Terima kasih kerana membaca Final Piala FA - Nwaneri kunci Mat Yo, Awe akan dirantai. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



0 Komen:

Catat Ulasan