Home » » Perlukah selalu tukar smartphone?

Perlukah selalu tukar smartphone?

Smartphone memang dah jadi keperluan sekarang ni, kalau tak kita mungkin ketinggalan. Saya pun dah macam perlu ada smartphone ( saya memang dah ada - free je saya dapat dari treatpoint kredit kad maybank ) tapi ada golongan yang anti smartphone nih - mungkin diorang belum cuba lagik. Jadi ini satu lagi penambahan kos dalam kehidupan kita - dengan bil smartphone nya, dengan aksesori smartphone nya. Cam mana nak tempah kuih raya online kalau duit tak mengizinkan. Smartphone makin beso makin ngancam plak sekarang - kembali ke lama dulu di mana telefon besar-besar, buat baling anjing pun boleh.


Tak nak keluar duit untuk dapat smartphone baru!


Ni yang best, tak ramai orang buat cam nih. Stail sistem barter - tukar telefon lama dengan yang baru. Maxis ada buat ni, pelanggan maxis yang nak guna iphone 5s dengan cara tukar dengan smartphone sekarang nih, boleh cuba guna sistem barter nih. Model mana dan syarat-syaratnya, korang sendiri boleh check kat website maxis pasal smartphone nih.


iphone 5s ni mungkin jadi milik korang!

Saya suka iphone ( buat masa ni ler ) sebab skrin kecik sangat tapi smooth kan. Saya guna  murah-murah pun dah ok. Semak-semak harga online, boleh ke celcom atau maxis dengan pakej-pekajnya sekali.


Ada bran?


Terima kasih kerana membaca Perlukah selalu tukar smartphone?. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



8 Komen:

  1. Walaupun boleh tukar dengan henfon lama, tapi itulah... ada kontrak dengan syarikat telekomunikasi tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau puas hati dengan kontrak, ok je bro. kan.

      Padam
  2. saya masih belum ada kemampuan nak guna smartphone..setakat guna phone ada kamera pun dah memadai sebab online guna laptop sahaja.Tutup laptop maka saya dah offline..

    Entri terbaru saya dalam blog Hero Borneo

    BalasPadam
    Balasan
    1. takde guna, tak perlu beli bro, baik simpan duit tuh

      Padam
  3. Tukar bila dah rosak sahaja. Selagi boleh guna, guna dulukan. :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. sampai berasap kan bro..

      Padam
  4. saya cuma ada hp lama sahaja tab ada sebab dapat cabutab bertuah.tak terkejar kita di buatnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. rosak baru tukar - jimat skit

      Padam