Cara beli barang popular, murah dan berkualiti dari China

Ramai di antara kita yang bercita-cita nak jual barang kan. Tidak kiralah sama ada melalui blog, fb, ebay atau pun secara offline jer. Cita-cita ada tetapi produknya tak ada, macam mana nak jual kan. Tak apa ada penyelesaiannya. Ini yang nak saya cuba kongsikan dalam salah satu cabang jana pendapatan secara online.

Kat mana nak barang untuk memulakan bisnes? Tentulah dari China kan, sebab harganya sangat murah. Tetapi China ke Malaysia jaraknya jauh gak tuh kan. Kena tahu cara-caranya import barang dari China ke Malaysia. Kalau dah tahu sekali, boleh apply untuk banyak-banyak produk dalam perjalanan jadi usahawan online atau offline.

Produk Popular dari China


Mula-mula produk dari china nih, produk apa yang laris untuk di jual? Tahukah korang produk apa? Mungkin terlintas 2-3 produk yang sesuai untuk di jual semula. Kalau korang di berikan 10 top produk dari china, mahu tak. Mestilah mahukan, bukan senang nak buat kajian tentang produk mana yang top.

pakej borong china
Macam-macam produk dari China

Bila dah tahu produk apa nak import dari China, korang kena hubungi pembekal dari China pula. Ni yang agak rumit kalau tak tahu caranya. Orang China tuh, bukan tahu sangat bahasa English nih. Takut-takut nanti bila kita email mereka, mereka salah faham pulak kan.

Format email pertama


Dah terlepas satu peluang nak buat bisnes kan. Mahukan korang kalau di berikan satu format email sebagai permulaan nak hubungi bakal pembekal dari China? Format ni daripada orang yang biasa berurusan dengan pihak pembekal dari China. Memang boleh pakai.

OK, katakana  produk apa nak import dari China dah ada, format email untuk hubungi bakal pembekal dah dapat. Lepas tuh kena cari pembekal. Cari kat Google boleh tetapi tak semua yang betul-betul berkaliber.

Pembekal yang boleh di percayai


Memang akan keluar banyak pembekal dari google tuh tetapi mana satu yang serius? Mana satu yang bagus dan mana satu yang dah biasa import barang ke Malaysia? Kalau dapat yang dah biasa berurusan dengan pihak Malaysia kan best. Senang kerja import produk dari China ke Malaysia.

Bila dah dapat pembekal, cara nak hantar produk dari China ke Malaysia pula. Kalau tahu caranya, boleh jimatkan kos sebab banyak orang yang terlibat dalam nak  hantar barang dari China ke Malaysia ni. Silap cara, banyak pulak kos yang terlibat. Korang kena tahu cara paling jimat nak hantar barang dari China ke Malaysia.

Hal Cukai Kastam


Lagi satu pasal cukai kastam. Tidak semua barang boleh di import dari China ke Malaysia. Dan juga bagaimana dengan cukai kastam. Haa.. korang kena tahu gak tuh, proses-proses percukaian kat kastam Malaysia. Kena belajar dari mereka yang dah biasa beli barang dari China nih.


Semua persoalan di atas ada jawapannya di dalam pakej borongproduk dari China. Satu perkongsian dari mereka yang berpengalaman order barang dari China. Rasanya berbaloi untuk dapatkan pakej nih. Buat pelaburan skit untuk keuntungan yang banyak. Boleh jadi usahawan nih. Barang China belambak-lambakkat Malaysa, dah ramai orang tahu caranya.

Korang punboleh tahu jugak cara import barang berkualiti, murah dan popular dari China. Selain itu, korang di berikan  juga bonus – cara buat dropship dengan peniaga China.


Salam usahawan.


Terima kasih kerana membaca Cara beli barang popular, murah dan berkualiti dari China. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



8 Komen:

  1. aku memang suka beli barang aje. hehee..

    BalasPadam
  2. hal-hal melibatkan kastam ni boleh akan jadi masalah jugak ni, kang tak pasal2 sangkut kat kastam lagi mahal kena bayar

    BalasPadam
    Balasan
    1. iya, kena tahu gak tuh caranya. Tambah2 kalau beli kuantiti yg banyak... sangkut nyesal, boleh bwk rugi ooo berniaga kalau tak tahu caranya.

      Padam
  3. Susah gak nak memborong kat China kalau tak tahu caranya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tul tu bro kan, ada guru bab ni kan senang skit. Agak2 berbaloi dengan kos, boleh je try.

      p/s: admin bloggersentral.com ke staff yg bw ni?

      Padam
  4. Kena rajin baca panduan kalau tak nak di tipu sebelum borong barang china :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. mesti baca, apa2 panduan pun. baca pengalaman org lain supaya kita boleh tahu cara yg mudah.

      Padam