Tip Lulus Temuduga Kerja Kerajaan

Tip temuduga ptd 2014. Dah lulus exam online ptd ke? Kalau dah lulus exam ptd tuh, nanti tunggu plak panggilan temuduga ptd dalam masa terdekat. Dengar citer, seramai 30 000 calon akan di panggil temuduga ptd dalam masa terdekat. Ramai tuh yang nak kerja dengan kerajaan, ingat kerja kerajaan ni senang ke? Susah gak ooo...

Macam mana nak lulus temuduga spa nih? Ermmm.. kalau ada yang berkongsi pengalaman kan best tetapi setiap orang berbeza pengalamannya.

Tip temuduga online mungkin boleh membantu untuk lulus temuduga kerja kerajaan nih. Kat sini saya telah cuba kongsikan tip-tip nak lulus temuduga ptd yang akan datang untuk rujukan calon-calon ptd 2014.

Tip Temuduga Kerja Kerajaan / SPA / PTD


Saya cuba kongsikan tip lulus temuduga kerajaan nih untuk korang, jangan tangkpa muat jer tau, tak dapat plak ke tu nanti:

tip lulus temuduga kerajaan spa ptd penguasa kastam
Dah buat persediaan untuk temuduga?


  • Pakaian temuduga kerajaan yang sesuai - pakaian kena sesuai. Pakai baju warna yang nyaman seperti putih dan seluar hitam. Tie mesti le pakai. Etika pakaian pun ada markah untuk temuduga kerja kerajaan ni. Kasut kilat le skit.

  • Cara jabat tangan - Masa pegang tangan penemuduga kerja kerajaan tuh, pegang kuat sikit dari biasa, biasa nampak keyakinan dan kesungguhan kita untuk dapat kerja kerajaan seperti ptd tersebut. Kalau pegang pun dah lemah jer, camne nak nampak kesungguhan.

  • Dokumen penting - semua dokumen untuk temuduga kerajaan seperti salinan sijil, cv dan gambar mesti di sediakan lebih awal. Kalau tak awal-awal lagi kerani kat sana akan masam kuka dengan korang dan ini menunjukkan korang tak bersungguh nak kerja kerajaan / spa. Mungkin mereka akan bagi kelonggaran seperti hantar dokumen yang nak dalam masa seminggu selepas temuduga.

  • Datang awal temuduga kerajaan - kena datang awal tapi jangan awal sangat. 30 minit awal memadai. Lambat tidak sama sekali, kecuali korang memang power dan bidang yang korang minta tuh memang bidang korang.

  • Jangan menipu semasa temuduga kerja kerajaan - ini di larang jugak ler. Bagitahu perkara yang betul seperti gaji, pengalaman dan sebab apa nak tukar kerja. Penemuduga boleh semak dengan majikan korang maklumat ini. Kantoi.. habis la.

Lagi Tip Lulus Temuduga Kerja Kerajaan / PTD


Itu antara tip-tip temuduga kerja kerajaan atau pun swasta terutama kepada calon-calon ptd yang akan di panggil temuduga tidak lama lagi. Dengar citer seramai 30 000 calon akan di panggil. Bersaing lah secara sihat dan buatlah persediaan untuk lulus temuduga kerja kerajaan / ptd ni.

Oh ya, kalau korang nak banyak lagi tip lulus temuduga kerja kerajaan / ptd ni. saya cadangkan korang dapatkan panduan temuduga kerja kerajaan ni yang di hasilkan oleh mereka yang pernah mengikuti temuduga kerja kerajaan.

Selamat berjaya salam temuduga ptd, penguasa kastam ataupun kerjaya kerajaan yang lain.



Terima kasih kerana membaca Tip Lulus Temuduga Kerja Kerajaan. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



0 Komen:

Catat Ulasan