Home » , » Makanan Yang Menyebabkan Resdung Makin Teruk

Makanan Yang Menyebabkan Resdung Makin Teruk

Makanan Yang Menyebabkan Resdung Makin Teruk. Jika anda adalah salah seorang yang berpenyakit resdung, anda akan rasa tidak selesa apabila jangkitan resdung ni makin parah. Bagi pesakit resdung ni, gejala resdung akan lebih kuat apabila mereka tidak menjaga pemakanan mereka. Apa yang mereka makan sangat penting kerana biasanya gejala resdung akan kelihatan selepas beberapa jam mereka makan makanan yang boleh menyumbang kepada pesakit resdung.

Gejala-gejala umum pesakit resdung adalah seperti hidung tersumbat dan anda akan sentiasa bersin. Bersin beberapa kali dalam satu-satu masa menyebab anda akan berasa tidak selesa untuk buat kerja-kerja seharian. Resdung ni tiada ubatnya tetapi anda hanya boleh kawal gejala resdung ni dalam kehidupan seharian anda. Kalau penyakit jantung, ada gajet untuk pantau penyakit jantung.

Senarai makanan biasa yang menyebabkan gejala resdung makin teruk

apa itu resdung

Terdapat banyak makanan yang menyebab resdung makin teruk dan kebanyakkan makanan ni di makan setiap hari! Bagi mereka yang tidak mengidap resdung, makanan ini amat biasa bagi mereka tetapi bagi pesakit resdung, gejala-gejala akan timbul selepas mengambil makanan ni menyebabkan anda tidak selesa dalam kehidupan seharian.

Buah durian - ya buah durian. Jika anda makan buah durian, hidung anda kan rasa tersumbat. Apabila hidung tersumbat, automatik anda akan berasa hendak bersin, Selepas bersin beberapa kali, hidung anda akan lega sedikit. Mungkin ambil masa 2 hari untuk menhilangkan kembali rasa hidung tersumbat ni.

Seafood lama - tidak semua seafood seperti udang dan sotong yang menyebab gejala resdung makin terus. Hanya seafood yang stok lama menyebab dan menyumbang kepada gejala terbesar pesakit resdung.

Air gas - iya memang ais gas menyebabkab gejala resdung anda makin teruk, cuba elakkan.

Keropok - keropok kat sini ialah keropok-keropok yang ada perisa tu dengan pelbagai jenama. Bahan kimia dalam perisa ni menyebabkan gejala resdung makin teruk.

Ajinimoto - uuuuh, i  pun satu lagi, cuba kurangkan.

Itu sedikit perkongsian dan memang telah di sahkan. Cuba kurangkan makanan-makanan yang menyebabkan gejala resdung makin teruk ni. Makan le banyak sikit buah-buah untuk menjaga kesihatan kita dan memberi tenaga.



Terima kasih kerana membaca Makanan Yang Menyebabkan Resdung Makin Teruk. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



0 Komen:

Catat Ulasan