8share vs nuffnang? Mana lagi senang?

Selepas bercerita tentang pakar seo Malaysia dan pakar seo blogspot Malaysia, terfikir saya, kalau jadi pakar seo pun kalau tak boleh buat duit kat blog ke, buat duit facebook ke, tak guna jugak kan. Tapi ramai pakar seo kat malaysia ni berjaya buat duit secara online dan berpuashati dengan pendapatan online mereka. Yang ni kita nak tahu ni kan, cara-cara buat duit online, memang ada banyak cara. Kalau satu cara je, lambat nak naik duit dalam akaun bank.


Buat Duit 8share Facebook vs Nuffnang


Saya cuba nak bandingkan buat duit online ikut 8share ke facebook dengan buat duit dari iklan nuffnang, saya pernah beberapa kali dapat duit dari nuffnang ( takde le banyak sangat ) dan beransur-ansur tak suka nuffnang. Kenapa?

buat duit sampingan facebook
Duit dalam akaun 8share, setiap hari naik dalam rm3 ringgit ( average ) dengan 2 kali iklan.



Kalau guna nuffnang, kena ada blog tapi sekali pasang iklan jer, dah, biar jer cuma blog kena update ler. Kalau trafik ke blog tinggi, naik lah pendapatan dengan nuffnang. Bagi saya kalau dah cecah rm100 sebulan tu dah banyak tuh ( untuk iklan nuffnang yg biasa-biasa je ).

Kalau guna 8share, pada pendapat saya, lagi senang nak dapat duit walaupun dua cara cari duit online ni berbeza, tapi dari segi pendapatannya, dengan 8share lagi senang. Ini mengikut pengalaman saya yang masih baru lagi dengan 8share. Dengan nuffnang, awal-awal guna nuffnang dulu, ok gak, tapi makin lama, makin slow le plak. Itu yang saya kurang berkenan.


Sedikit Tip 8share


Join group yang ramai orang, iklan kan iklan 8share kat sana. Pastikan group tuh sesuai dengan iklan, contohnya iklan smartphone mestilah di iklankan ke group smartphone. Cam tuh lah seterusnya.Kalau belum ada akaun 8share, dapatkan di website 8share secara percuma!

Selamat mencuba!


Terima kasih kerana membaca 8share vs nuffnang? Mana lagi senang?. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



22 Komen:

  1. Rasanya Nuffnang lagi senang cuma susah nak dapat income dengan cepat. 8share pula agak rumit sikit sebab kena share semua tapi kalau tahu caranya memang banyak duit boleh dapat.

    BalasPadam
    Balasan
    1. setuju. Nuffnang ni kalau kita ni glamer dan famous, mmg masyuk.

      Padam
  2. saya salah seorang yang menulis blog tak pernah dapat income adalah saya...hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. menulis blog bukan nak dapat duit kot...

      Padam
    2. itu pasal saya pun tak kisah sangat pasal income walaupun terdetik juga nak dpt income seperti mereka.

      Padam
    3. ni dah macam blogger sejati nih. bagus2.

      Padam
  3. tahniah. ada rezeki dari blog. Keep on writting. nice blog.

    BalasPadam
    Balasan
    1. tq bro MAT NOR. Ayat2 motivasi cam ni memang di perlukan dalam berblog.

      Padam
  4. artikel yang menarik blog walking cik..loadnya ringan senang kunjung disini..kunjung balik awak tunggu y

    BalasPadam
  5. Kalau ramai kawan, 8share lebih sesuai. Kalau trafik hebat, nuffnang satu pilihan terbaik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. banyak pengalaman bro nih, tq atas tips nih.

      Padam
  6. suka nuff dan sampai kapan akan setia cewah.wahulam.hati manusia boleh berubah heee..

    share 8 boleh masyuk dapat juga rm tapi tak teruskan sebab ras atak boleh fokus sepenuhnya.lepas itu saya jenis cerewet sikit pilih ikan ini.

    dua bagus ada potensi buat duit kalau kena pd cara dan gaya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya dulu mula dgn nuff, rasa syok gak, macam2 iklan dpt, masuk thn baru, semkain kurang dan saya pun kurangkan iklan nuff sbb nak letak adsense. Byk2 kan serabut plak.

      Padam
  7. Masing-masin ada kelebihan tersendiri. Kenan dengan caranya boleh buat dua-duakan :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. macam yg bro buat... power bro nih. boleh kongsi income bro?

      Padam
  8. betul jugak tu. 8share ni kita boleh kawal earning dia. Nak banyak kena rajin... nuffnang ni pulak base on traffic... susa jugak untuk blog yang traffic rendah

    BalasPadam
    Balasan
    1. blog trafik rendah, nak dapat rm1 pun susah ya dgn nuff.

      Padam
  9. setakat ni guna nuffnang je ..tak guna lg 8share

    BalasPadam
    Balasan
    1. cuba 8share, pasti tergoda.

      Padam