Buat duit cepat dengan affiliatte + adwords

Buat duit dengan affiliate. Tahukah korang, 90% blogger tak berjaya buat duit dengan affiliate. Hanya promosi promosi promosi, tapi hasil.. hampeh tak setimpal. Tapi tak fed up ok lah walaupun tak berbaloi dengan usaha. Mungkin sebab baru lagi kan.

Tapi kalau ada kaedah untuk meningkatkan sale affiliate, korang nak try tak? Dah belajar banyak benda, SEO la, internet marketing ler.. jenuh cari ilmu online nih, tapi sale affiliate cam tu jugak. Kejap ada kejap takde. Kalau setiap bulan dapat rm500 kan bagus gak dari affiliate nih.

Kalaulah ada cara yang lebih senang – memang ada. Tak perlulah lagi nak tulis entri blog dengan teknik-teknik seo nya, tak perlu nak kumpul list dengan autoresponder dan lepas tuh blast email promosi dan tak perlu ada ebook sendiri pun yang membuatkan bz nak uruskan customer.

Semua ni adalah cara susah nak dapat duit online dan memenatkan.

Apa yang di ajar oleh guru SEO?

Belajar seo dan applykan masa tulis blog kan. Dengan harapan trafik akan mencurah-curah ke blog. Jangan harapan tinggal harapan. Ni kaedah yang biasa blogger buat. Korang tak terasa macam di mainkan oleh google ker. Tak bosan ke menulis dengan teknik seo nih? Takde feel  le kata orang sebab nak menulis kena hati-hati.

Tukar-tukar link dan letak backlink di seluruh internet. Fuhhh.. memenatkan kan. Satu lagi kumpul list prospek dengan autoresponder. Bila nak promosi, blast email kat prospek. Bukan senang nak kumpul list tau. Tambah-tambah guna yang berbayar pulak tuh. Kos di perlukan di situ.
Tidak di nafikan, cara-cara boleh menjana duit secara online tetapi ianya lambat dan memerlukan usaha yang gigih.

Affiliatte dan adwords – memang power

Cara buat duit lumayan dan mudah online – gabungan affiliate dan adwords. Affiliate mungkin ramai dah gunakan. Adwords ramai dah tahu, tetapi dah cuba guna ker? Dah pernah dapat hasil daripada adwords nih? Ini yang saya kupaskan kat sini – seni adwords.


kos iklan adwords
Contoh kos adwords

income adwords
Contoh pendapatan bila guna adwords



Nampak tak tuh? Kos rm301.03 dn dapat hasil rm14440! Itu bersamaan 1100%. Tanpa perlu kumpul list, blast email dan seo.

Apa itu google adwords?

Adwords ni ialah satu cara untuk letak iklan di google dan paling berkesan untuk mendapat pelawat yang spesifik dengan produk korang.

Iklan adwords alan terselit dalam keputusan carian google seperti di bawah:

apa itu google adwords
Contoh adwords kat google


Dengan adwords ni, kita kena set kata kunci dan kita akan di caj hanya bila ada klik atas iklan kita sahaja. Bijak kan. Kalau takde klik, kita tak kena caj.

Camne adword ni berfungsi?

Katakan kita nak promosi produk affiliate yang berharga rm50 dan komisen rm25.
Katakan kita nak iklan kat adword rm150. Dengan nilai ni, kita boleh dapat 1000 klik tau. Daripada 1000  klik tuh, biasanya  10% yang buat belian.

10% = 100 belian
100xrm25 = rm2500!

Modal rm150, income rm2500. Ini contoh mudah kalau nak faham macam mana adword ni berfungsi.
Senang ke adwords ni?

Nampak macam senang je kan. Pilih produk affiliate kat mana-mana seperti ashadee.  Daftar akaun adwords. Set iklan dan bayar. Tunggu klik dan komisen.

Tapi tak semudah itu, sebab kalau salah setting kat adword boleh jadi rugi atau pun untung kurang. Hati-hati masa nak setting iklan dalam adwords. Ini yang penting. Kalau main redah jer tanpa panduan atau ikut kata google jer, nanti iklan adwords jadi mahal.

Apa yang ada dalam Seni Adwords ni

Kita akan di ajar untuk cari produk yang boleh di jual. Kita juga akan di dedahkan macam mana nak buat analisis pada pesaing kita.

Lagi penting cara nak setting dalam adword selain cara pilih kata kunci yang sesuai untuk jualan. Juga perkara yang tak boleg di buat untuk adword sebab nanti akaun boleh kena ban.

Kita juga di ajar untuk menulis ayat-ayat  jualan yang simple tapi berkesan. Bila kita nak start iklan dan bila perlu stop juga di tunjukkan dengan jelas dan juga langkah demi langkah. Senang nak faham.
Ebook ni adalah advance level, bukan basic-basic yang pernah korang baca. Ilmu adwords juga sesuai untuk iklankan produk digital, produk sendiri dan juga mempromosi apa-apa program.

Komisen affiliate dengan cepat dan kos rendah

Memang tak di nafikan, korang boleh belajar tip adword kat mana, boleh try and error tapi ini semua memakan masa, tenaga dan juga wang ringgit. Seni adwords ni adalah hasil kajian pakar dalam bidang nih dan merupakan hasil try n error beliau selama setahun dalam menggunakan adwords.

Jadi kita hanya gunakan sahaja apa yang telah beliau kongsikan, macam kita dah boleh short cut dalam ilmu adwords nih. Lagipun Tuan Shamsuriyadi mempertaruhkan kreadibilinya dalam menghasilkan panduan adwords nih.

Kalau tak bagus, takkan beliau sanggup menjual sampah kepada IM sekalian nanti akan merosakkan imej beliau di kalangan IM.


Kelemahan seni adwords ni pada saya ialah ia peringkat advance. Kalau tak tahu basic adwords, mungkin kita akan tercari-cari juga ler untuk setting dalam adwords.


Jadi, kalau nak betul-betul nak buat duit dengan produk affiliate, gunakanlah google adwords supaya hasilnya lebih cepat dan jimat.


Terima kasih kerana membaca Buat duit cepat dengan affiliatte + adwords. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



7 Komen:

  1. Ada duit untuk tujuan bajet pengiklanan, bagus buat cara ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. sesuai kalau utk promosi aff bermusim ni tuan, boleh jimat kos.

      Padam
  2. adwords berguna untuk certain kes dan tempoh pendek. Macam cabaran affiliate..yang ni sesuai nak guna adwords. Juga untuk certain kempen pada waktu yang sesuai.

    untuk tempoh yang panjang. Adwords is USELESS.

    Thats why..SEO always win for long time.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tuan, utl tempoh tertentu adwords power utk boost sale. Kalau utk jangka masa pjg tak berbaloi sbb ada kos yang terlibat.

      Padam
  3. Maaf Tuan Arman, nak tanya, affiliate mana yang ok untuk join? Teringin pula nak join affiliate ni. Terima kasih

    BalasPadam
  4. tuan amirnawawi, biasa ramai join dan cuba ashadee.com, banyak produk kat sana.

    BalasPadam
  5. baru je try adwords, google bagi RM150 kalau spend RM50. Setting main belasah je, buat time raya plak tu sampai lupa nak monitor.

    Tengok tengok nak cecah RM150 dah haha terus pause hehe

    BalasPadam