Contoh Soalan Exam PTD SPA M41

Ini bukan soalan bocor exam ptd spa ya. Mesti korang ad yang di panggil untuk exam online ptd pada 1 November ni kan, ataupun mesti ada saudara mara yang terlibat dengan peperiksaan online jawatan ptd M41 kan. Kalau korang pernah buat exam kerja kerajaan online untuk jawatan penguasa kastam yang lepas, takde masalah ler sebab korang dah ada pengalaman jawan exam online spa nih.

Tetapi jika korang pertama kali nak menghadapi exam online untuk jawatan ptd nih dari spa, mungkin korang terfikir-fikir, macam mana le bentuk soalan exam ptd spa nih.

Bukan korang sorang jer, ramai lagi yang tertanya-tanya tentang exam online ptd spa Novembe nih. Bayangkan lebih 70 000 calon yang di panggil untuk buat exam online ptd November 2014 nih.

Peperiksaan ptd 2014


Peperiksaan ptd akan di adakan pada 1 November 2014 yang mengandungi 3 seksyen:

Seksyen A - Pegetahuan Am
Seksyen B - Daya Menyelesaikan Masalah
Seksyen C - Ujian Psikometrik

Bagaimana dengan contoh-contoh soalan ptd 2014 nih di dalam setiap seksyen exam online ptd nih? Korang dah tahu ke belum?

Contoh Soalan Exam ptd M41


Nak tahu contoh soalan exam ptd M41 tak nih? Meh sini saya nak kongsi sikit info yang jarang-jarang korang jumpa ni. Saya nak konsi sikit tentang contoh soalan exam ptd dari spa.

Seksyen A exam ptd - Pegetahuan Am


Contoh Soalan Exam ptd M41
Contoh soalan seksyen A exam ptd M41




Seksyen B exam ptd - Daya Menyelesaikan Masalah


nota exam ptd m41 2014
Contoh soalan seksyen B dari nota exam ptd M41




Seksyen C exam ptd - Ujian Psikometrik

soalan bocor exam ptd m41 2014
Contoh soalan seksyen C peperiksaan online ptd M41


Nota Exam ptd M41

Perlukah nota untuk exam sebagai pegawai tadbir diplomatik nih? Saya rasa perlu sebab persaingan untuk exam online ptd nih sangat sengit. Cuba bayangkan seramai 70 000 calon di panggil untuk menduduki peperiksaan online ptd November nih termasuk juga pelajar tahun akhir di universiti yang juga layak memohon jawatan ptd spa nih.

Nota exam ptd ni di tulis oleh Tim Infokerjaya berdasarkan pengalaman daripada exam online spa yang lepas-lepas. Ini bukan soalan bocor exam ptd ya, ini hanyalah nota dan rujukan untuk bakal-bakal pegawai ptd dan juga bagi menambahkan keyakinan sewaktu jawab soalan online exam ptd sikit hari lagih.

Korang boleh baca review copy kat sini - review copy nota untuk exam ptd M41 2014

Saya sarankan korang dapatkan Nota Exam PTD M41 2014 Full Version.

Saya ucapkan selamat berjaya kepada semua yang menduduki peperiksaan online Pegawai Tadbir dan Diplomatik tidak lama lagi.



Terima kasih kerana membaca Contoh Soalan Exam PTD SPA M41. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



0 Komen:

Catat Ulasan