Home » » Acer Liquid C1

Acer Liquid C1

JIKA sebelum ini jenama Acer terkenal dengan rangkaian produk seperti komputer riba serta pembangunan produk ultrabook, kini jenama tersebut mengorak langkah dengan memperkenalkan telefon bimbit pintar yang menggunakan kuasa Intel Inside sebagai pemproses dalaman.
Diperkenalkan sebagai Acer Liquid C1, ia merupakan telefon pintar pertama yang dikuasakan dengan pemproses Intel sekali gus memperlihatkan kelainan dengan mana-mana telefon yang menggunakan sistem operasi Android 4.1 Ice Cream Sandwich.

Menurut Presiden Kumpulan Bisnes Telefon Pintar Acer Inc., Liew Sze Thai, kerjasama yang terjalin bersama Intel Inside menunjukkan komitmen mereka dalam memastikan pengguna masa kini mampu memanfaatkan sepenuhnya penggunaan Acer dalam aktiviti seharian mereka.
"Dibangunkan bersama pemproses Intel Atom 1.2 giga herz bagi kelancaran operasi, peranti tersebut membolehkan pengguna merasai ciri-ciri responsif beserta kawalan sentuhan dan pembukaan laman web yang pantas.

"Sistem operasi beserta kuasa enjin grafik sehingga 400 mHz amat sesuai bagi main semula video di samping kamera lapan mega pikselnya mampu menampung rakaman lima cetakan sesaat (fps)," katanya pada majlis pelancaran Acer Liquid C1 di ibu negara baru-baru ini.
Daya ketahanan baterinya sehingga sembilan jam memastikan kelancaran ketika penggunaannya sepanjang hari turut ditambah dengan kelajuan operasi Internet sepantas 3G yang beroperasi pada 21 Mbps.
Bagi mereka yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut mengenai peranti ini boleh layari laman web www.acer.com.my dan Liquid C1 kini telah berada di pasaran dengan harga pengenalan RM999



Terima kasih kerana membaca Acer Liquid C1. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



0 Komen:

Catat Ulasan