Home » » Peraduan 'Nama Siapa Hebat' oleh Proton tawar hadiah RM120,000

Peraduan 'Nama Siapa Hebat' oleh Proton tawar hadiah RM120,000

PROTON Holdings Bhd akan melancarkan kenderaan jenis kompak serba baru, yang juga kereta mampu milik tanpa kompromi dari segi kualiti, pada awal tahun depan. Pengenalan model itu disasarkan kepada semua lapisan masyarakat yang gemarkan gaya hidup aktif dengan peningkatan dari aspek pemanduan serta ciri keselamatan. Model dari jenis kompak ini, hasil usaha bahagian penyelidikan dan pembangunan PROTON selama kira-kira tiga tahun lalu" Mohd Khamil Jamil, Pengerusi Eksekutif PROTONPengerusi Eksekutif PROTON, Tan Sri Mohd Khamil Jamil, berkata model kompak itu menjadi titik permulaan kepada pelancaran beberapa lagi barisan model baru lain di bawah jenama Proton.

Ia katanya, bakal membantu meningkatkan semula prestasi pengeluar kereta nasional itu untuk merampas kembali kedudukan sebagai peneraju pasaran kenderaan tempatan daripada Perusahaan Otomobil Kedua Sdn Bhd (PERODUA), menjelang 2015.

"Kini, syarikat sedang dalam proses untuk melancarkan sebuah model serba baru dalam pasaran awal tahun depan.

"Model dari jenis kompak ini, iaitu hasil usaha bahagian penyelidikan dan pembangunan (R&D) PROTON selama kira-kira tiga tahun lalu, akan menjadi titik permulaan kepada pengenalan beberapa lagi model baru lain di masa depan.
"Kami yakin bersandarkan kepada kerja keras warga kerja serta peningkatan kembali sokongan rakyat Malaysia khususnya bagi model Saga SV, PROTON mampu merampas kembali kedudukan peneraju pasaran kenderaan tempatan dalam tempoh dua tahun lagi," katanya kepada media selepas melancarkan peraduan 'Nama Siapa Hebat' di Shah Alam, semalam.

Semua kategori

Mohd Khamil berkata, pengenalan beberapa lagi model baru PROTON nanti akan mewakili semua kategori kenderaan, bermula dari segmen A,B,C dan D.

Segmen A mewakili kenderaan jenis kompak; segmen B adalah kereta sedan bersaiz kecil (seperti Proton Saga); segmen C adalah jenis sedan yang sederhana besar, iaitu sesuai untuk yang berkeluarga seperti Persona dan Waja; manakala segmen D merujuk kepada kereta jenis sedan mewah.

Terdahulu, Mohd Khamil berkata, peraduan 'Nama Siapa Hebat' diperkenalkan bagi memberi peluang kepada semua warga negara yang berumur 12 tahun ke atas untuk menamakan kereta kompak baru yang bakal diperkenalkan PROTON awal tahun depan.
 
Syarikat anjur peraduan 'Nama Siapa Hebat' tawar hadiah RM120,000

"Kami adalah syarikat automotif negara. Justeru kami ingin berkongsi hak 'sebagai syarikat automotif negara' ini bersama seluruh rakyat Malaysia. Adalah menjadi kebanggaan kami untuk membabitkan semua lapisan rakyat dalam menamakan kereta PROTON yang baru ini," katanya sambil menambah model kompak serba baru itu bakal dikeluarkan di kilangnya di Tanjung Malim, Perak.

Pemenang utama peraduan yang bermula semalam dan berakhir pada 25 Julai itu akan memenangi versi premium model kompak berkenaan, manakala hadiah menarik lain termasuk pakej percutian, hadiah wang tunai dan alat elektrik bernilai lebih daripada RM120,000


Terima kasih kerana membaca Peraduan 'Nama Siapa Hebat' oleh Proton tawar hadiah RM120,000. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



5 Komen:

  1. praduan menarik nih
    kalau Sop menang mesti best.. huhuhu (berangan)

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh cuba Sop sbb peraduan ni pun baru lagih nih, sempat fikir2 pjg2 utk bagi nama best2.

      Aku penah masuk bagi nama exora dulu, tapi tewas.

      Padam
  2. lama dah proton tak buat peraduan nama kereta. memang menarik dan hebat hadiahnya ...

    BalasPadam
    Balasan
    1. mari kita buat branstorming utk carik nama sesuai.

      Padam
  3. Salam.. Saya dah join peraduan ni. Boleh hantar sebanyak mana nama yang kita mahu. Panjang 6 huruf sahaja dalam bahasa Malaysia.

    BalasPadam