Home » » 9 hotel, resort gagal baharui sijil halal

9 hotel, resort gagal baharui sijil halal

Sembilan hotel dan resort merupakan antara 17 premis makanan termasuk dapur dan restoran di daerah ini yang gagal memperbaharui sijil halal masing-masing selepas Sistem e-Halal dilaksanakan bermula Januari tahun lalu.

Penolong Pengarah Unit Pengurusan Halal Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), Noridzuan Abdul Manan berkata, premis-premis berkenaan didapati gagal memperbaharui sijil tersebut dipercayai kerana pihak pengurusan tidak komi­ted terhadap kepentingan persijilan halal.


Jelasnya, antara sebab mereka gagal berbuat demikian adalah kerana lewat mengemukakan permohonan baharu, gagal melantik pegawai bertanggungjawab mengurus permohonan halal secara dalam talian dan gagal mengisytiharkan menu yang disediakan.



"Adalah penting untuk mereka mengisytiharkan kese­luruhan ramuan digunakan dengan lengkap dalam masakan mereka untuk peroleh sijil halal," katanya di sini hari ini.

Pengguna diminta merujuk laman web JAIP iaitu http://jaip.pahang.gov.my bagi melihat senarai penuh hotel dan premis yang mendapat sijil halal.


Terima kasih kerana membaca 9 hotel, resort gagal baharui sijil halal. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



5 Komen:

  1. semakin menjadi trend ini bila bulan pose semua akan kita wajib ambil tahu

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak halal jangan pegi.

      Padam
  2. kalau hotel KL lagi banyak tak ada sijil halal kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. belambak, umat Islam kena hati-hati

      Padam
  3. Hotel dan resort ni banyak dimiliki oleh Non-muslim,

    BalasPadam