Home » , , » Apa dah jadi dengan Adsense?

Apa dah jadi dengan Adsense?

Buat duit dengan adsense Malaysia - Apa dah jadi dengan akaun adsense nih? Lepas google lepas panda 4.0 ( saya agak jer ) beberapa mingu lepas, iklan adsense dah bercelaru skit. Mula-mula iklan tak keluar dekat homepage blog ( dekat page keluar ) hampir 3 hari - kebanyakkan blogger Malaysia ada kesan cam nih. Lepas tuh pulak, bila dah pulih balik, income drop plakk. Adehh... income adsense takde le banyak mana pun, tapi jatuh plak dalam 40% ( akaun adsense saya, orang lain mungkin berbeza ). Ini jadi satu cabaran untuk menaikkan balik ke tahap asal ataupun lebih lagih. Tengah cuti kat Terengganu pun tak senang nih.


Cari idea nak naikkan pendapatan adsense


Setakat ni, cara-cara simple je yang di gunakan. Belum pernah guna lagi cara berbayar seperti sewa fan page, install adsense kat blog orang lain yg trafik tinggi dan lain-lain yang berbayar. Belum masanya lagi nak jadi pemain adsense yang tegar. Sampai masa boleh le kot guna cara-cara cam tuh semua.

tip h12 media
Kelebihan join h12 media

Jadi, macam mana nak naikkan semula pendapatan adsense nih? Korang ada idea tak? Sehingga kini yang ada dalam benak fikiran saya ialah banyakkan entri berkualiti untuk tarik trafik. Belum sampai tahap nak anjurkan giveaway lagi nih - perlukah saya buat macam nih? Pendapat korang di perlukan. Kalau dah ada yang buat giveway - kongsi sikit macam mana kesannya ke atas trafik semasa giveaway dan juga selepas selesai semuanya.

Selain  tu, boleh juga kalau nak lebihkan masa untuk buat duit dengan h12 media - ini pun bayaran USD jugak. Nak lulus blog senang jer, ambil masa satu hari sahaja, lepas tuh create iklan, copy paste kod kat blog - semudah abc jer.

Perlukah saya lebihkan iklan h12 media?


Terima kasih kerana membaca Apa dah jadi dengan Adsense?. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



14 Komen:

  1. tak ada pengalaman dalam kedua iklan yang admin bincangkan.harap boleh benda di bawa ke wall admin fb.mana tahu ada blogger lebih arif dalam bahagian iklan ini.harapkan masalah ini dapat di selesaikan dengan segera

    BalasPadam
  2. saya pun masih baru dalam bidang ini..nak tarik trafik pun masih terkial-kial

    BalasPadam
    Balasan
    1. buat je mana yg patut sambil improve dari masa ke masa.

      Padam
  3. Ohh tak dapat saya nak membantu..tak ada pengalaman bab ni..hehe..

    BalasPadam
  4. Actually AdSense ni tak sesuai diletak di personal blog. CTR dan CPC nya rendah beb. Kawe pun tak harap pada iklan di DLSL. Nak buat duit dgn AdSense, kena guna niche blog - travel ke, beauty ke, health ke? Yg terbaik ialah finance sbb cost per click dia tinggi. Trafik rendah pun no problemo sbb satu klik pun tinggi nilai..

    BalasPadam
    Balasan
    1. otai bagi tip dah nih - kawe tgh usahakan projek nih, travel dgn health dah masuk income, finance tergendala. sukan dok rok cetong.

      Padam
  5. Languages AdSense supports https://support.google.com/adsense/answer/9727?hl=en

    Dari pengalaman saya dalam adsense, saya shorkan untuk menggunakan bahasa english. Menggunakan penulisan formal..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tq atas tip, english terbaik.

      Padam
  6. Lepas update Google Panda ni, earning adsense makin ciput lah... tapi trafik dari search engine makin naik

    BalasPadam
    Balasan
    1. google dah anak tiri kita nih bro

      Padam
    2. kena tengok tujuan asal berblog.

      Padam