Tip buat duit dengan Lazada

Mesti ada tip kan buat duit secara online nih. Kali ni saya nak kongsi sikit pengalaman buat duit dengan lazada nih. Lazada ni korang tahu lah kan, menjual pelbagai jenis barang secara online. Cari lah apa pun terutama smartphone / tablet dan gajet.. kemungkinan besar adalah kat lazada nih.

Lazada pun ada sistem affiliatte jugak. Maknanya kita boleh buat duit dengan lazada. Kalau belum daftar percuma dengan affiliatte lazada, silakan lah daftar buat duit dengan lazada sekarang sebab nanti kan takut terlupa plak kan. Sambil-sambil mayen facebook tuh, apa salahnya kongsi skit produk lazada kat kekawan, boleh le komisen dari internet skit.

Tip Buat Duit Lazada


Ini saya nak berkongsi atas pengalaman saya mempromosi produk lazada nih semasa #MyCyberSALE yang baru sahaja tamat hari nih ( malan tadi ). Mungkin lebih senang nak dapat komisen lazada semasa ada sale berbanding semasa hari-hari biasa - tidak di nafikan.

Lebihkan usaha masa tempoh promosi


Seperti berlaku 3 hari lepas iaitu masa sale mycybersale kat lazada, produk-produk kat lazada di berikan jarga diskaun, max tak silap saya 88% lah ( maaf kalah silap, maaf nak semak ha2). Betul ke tak harga promosi tuh saya tak pasti lah sebab bukan saya monitor harga kat lazada nih.

Mungkin mereka yang selalu masuk lazada boleh komen le kot. Tetapi ada produk-produk seperti smart phone, tablet murah dan gajet-gajet yang saya rasa berbaloi le nak beli masa sale nih.

Jadi kalau nak dapat komisen banyak dengan lazada, bila ada sale jer, gigihkan usaha promosi sana sini terutama kat media sosial.

Guna medium facebook


Lebih kurang sama gak dengan promosi baut duit dengan 8 share, guna facebook sebagai tempat promosi.

Memang berkesan mengikut pengalaman saya le. Saya join group-group facebook yang ramai orang - group pasal smartphone, kereta, hartanah, komuniti ( lain kali nak join group student plak le, terlepas pandang plak group nih ).

lazada komisen affiliatte
Masa sale lebih mudah promosi produk Lazada.

Jadi promosikan produk yang sesuai di group tertentu. Sebagai contoh, power bank murah promosikan kat group smartphone samsung, apple atau HTC. Jadi mereka ni kumpulan sasaran kita untuk dapat sale.

Banner kat blog


Banner lazada kat blog juga membantu. Bila ada banner baru, sila gunakan, jangan guna banner yang lama lagih.

Walaupun nampak maca takde kesan banner nih terhadap sale, tetapi jangan nafikan keberkesanannya.

Sekurang-kurangnya visitor tahu tengah ada sale kat lazada walaupun dia tak klik banner tuh. Ini membantu produk review kat post blog.

Buat review produk


Ramai suka buat review produk kat lazada ni. Cari produk yang boleh terjual dan tulis review berkenaan produk tersebut. Jangan lupa masukkan elemen seo dalam review produk lazada nih, boleh boleh lawan dengan pakar-pakar seo di Malaysia nih.

Kalau tak, asyik tewas je le kan.

Daftar affiliatte Lazada


Masih belum terlambat nak buat duit dengan lazada. Walaupun tempoh sale dah habis, hari-hari biasa pun boleh promosi jugak produk lazada nih.

Caranya mudah sahaja, daftar di ---- > buat duit dari lazada

Lepas tuh, ambil link dalam lazada tuh, letak kat facebook status dan group. Ini sebagai langkah cepat ler kalau  nak start buat duit dengan lazada dan korang takde blog. Kalau ada blog lagi best promosi produk lazada nih.

Kalau nak senang, korang dapatkan lah laporan Lazada ni, pasti berjaya:

[+] Tips Buat Duit Dengan Lazada.






Terima kasih kerana membaca Tip buat duit dengan Lazada. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



13 Komen:

  1. aku masih belum faham cara nak buat iklna ni bro..nnt tolong buat tutorial cara nak pasang iklan lazada nie

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak ambil link produk tuh susah skit bro, kena biasa kan baru baru cepat. Kalau tak bazir masa nak cari link2 produk nih.

      Nanti aku kongsi cara senang utk kita, tetapi susah skit utk org yg nak beli.. ha2. Caranya ni tak pro tetapi berkesan. Tak yah nak pening2 kepala.

      Padam
    2. hehe...ambe tunggu tutorial encik karman dgn penuh minat =)

      Padam
    3. dah banyak tuh, nanti ada yg menarik, ambe kongsi lagik.

      Padam
  2. Untuk blog yang dah memang ramai pengunjung, pasang banner je dah cukup

    BalasPadam
    Balasan
    1. terbaik, tak perlu byk keje kan.

      Padam
  3. walaupun tak terperinci, tetiba saya dapat idea lak hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha.. dah dapat le tuh, cer try bila saatnya tiber, saya pasti ader sale.

      Padam
  4. Terima kasih berkongsi tips..
    saya baru nak berjimak-jinak ni..hehe

    BalasPadam
  5. Perkongsian bermanfaat. Terima kasih!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga bermanfaat untuk anda juga org lain.

      Padam
  6. yg nk share kat fb tu caner? dia takde link..ble kite generate kat ad group tu, dia bg pilihan java ngan i-frame je tuan

    BalasPadam