Home » , » Cara Untuk Dapat Rank Lebih Tinggi Kat Google

Cara Untuk Dapat Rank Lebih Tinggi Kat Google

Ramai orang bercakap atau menulis tentang SEO sebab sebagai blogger memang SEO sangat le penting. Kena le belajar dan paling penting lagi, lepas belajar kita kena kongsikan dengan rakan-rakan. Orang kata makan berjemaah lebih afdal kan.

Saya terbaca kat internet, pasal beberapa tip untuk rank higher kat google dan yang bestnya tips yang simple je tetapi jarang-jarang orang sebut kan. Ini yang saya nak kongsikan.

Tips untuk rank higher kat google ni kalau korang dah ingat ataupun dah simpan dalam kepala korang, korang boleh abaikanlah tips yang saya nak kongsikan ini.

Cara Untuk Dapat Rank Lebih TInggi Kat Google


Ada beberapa tips tetapi satu je yang saya terfikir, ' emm.. betul jugak apa tips ni kata '. Saya nak kongsikan 2 tips kali ni setelah saya baca kat forum-forum webmaster ni:



Jumlah perkataan post - ok, katakan lah korang join sesuatu contest SEO, pastikan korang dah buat study mengenai jumlah perkataan yang di gunakan oleh pesaing korang. Katakanlah jumlah perkataan post entry seo pesaing korang ialah 1000 patah perkataan, maka korang cuba supaya post korang melebihi 1000 patah perkataan, contohnya 1200  patah perkataan ke. Tetapi jika korang tiada idea yang bernas, jangan merepek pulak dalam post tersebut.

Page loading - semak pesaing korang, page loading berapa lama. Katakan 5 saat, pastikan page korang loading kurang daripada itu. Korang boleh cuba kurangkan page loading ni dengan beberapa cara seperti:

  • buang semua iklan dalam blog
  • guna hanya widget yang perlu
  • guna imej yang bersaiz kecil

Rasanya benda ni penting untuk di ambil kira semasa contest SEO dan juga semasa menulis post-post harian blogger.



Terima kasih kerana membaca Cara Untuk Dapat Rank Lebih Tinggi Kat Google. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



6 Komen:

  1. yang pertama tu baru tau, kena lebih jumlah word ni. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu la, saya pun baru perasan yang ni

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  5. terbaik sifu..banyak nak kena belajar lagi nie

    BalasPadam