Home » » Rahsia Pelabur Emas: Tiga Cara Melabur Emas Di Malaysia!

Rahsia Pelabur Emas: Tiga Cara Melabur Emas Di Malaysia!

 
ORANG yang paling naif sekalipun tentang kewangan sudah mulai terasa penurunan nilai wang kertas utama dunia – Dolar Amerika. Wang kertas yang menjadi sandaran utama dunia dalam urusan jualbeli dan perniagaan. Ini jelas tergambar dalam kadar inflasi yang semakin meningkat dengan cepat. Apa kaitan kejatuhan ringgit dengan nilai dolar pula? Kerana dolar adalah nilai sandaran kepada ringgit!
 
Rahsia Pelabur Emas: Tiga Cara Melabur Emas Di Malaysia!.
Dalam bahasa mudahnya – wang yang ada ditangan kita menjadi semakin tidak bernilai dari hari ke hari. Bagaimana mengatasi hal ini? Tiada cara mudah melainkan dengan membuat lebih banyak wang untuk kegunaan perbelanjaan. Apa lagi kalau bukan bekerja lebih keras untuk mendapat upah yang lebih tinggi. Mungkin kerja lebih masa, mungkin membuat bisnes sampingan atau mungkin menyimpan ringgit dalam bentuk emas.
 
Di sinilah datangnya keperluan untuk mengetahui bagaimana membuat pelaburan emas. Ia kalis inflasi dan boleh menjadi pelindung kepada nilai ringgit.
 
Saya tidak mahu menghampakan para pembaca blog saya ini. Tajuk kita kali ini ialah rahsia pelaburan emas. Jadi saya akan berkongsikan serba sedikit bagaimana membuat pelaburan emas yang betul kerana saya juga seorang pelabur emas.. Rahsia Pelabur Emas: Tiga Cara Melabur Emas Di Malaysia!
 
Di Malaysia, pelaburan emas boleh dilakukan melalui tiga kaedah yakni:
1. Pelaburan Akaun Pelaburan Emas
Sehingga hari dimana saya menulis artikel ini, sudah terdapat lima jenis akaun pelaburan emas (sebelum ini hanya tiga sahaja), iaitu:
a. GIA
b. MGIA
C. GAI
d. GSA
e. DGA
 
2. Pelaburan Emas Fizikal
Seterusnya, cara dimana menggunakan kaedah pembelian emas fizikal. Secara peribadi, saya amat menggalakkan pelaburan emas fizikal disebabkan beberapa kelebihan. Kaedah ini boleh dilakukan melalui tiga cara:
a. Gold Coin
b. Gold Bullion
c. Barangan Kemas
 
Dimana tempat mendapatkan emas fizikal di Malaysia? Untuk pengetahuan anda, terdapat 7 tempat terbaik (institusi utama) untuk mendapatkannya. Saya bukanlah orang yang berautoriti untuk menerangkannya satu persatu.
 
3. Pelaburan Dalam Perniagaan Emas
Ini adalah kaedah yang jarang-jarang didedahkan orang. Anda memang bertuah kerana menjadi pembaca blog ini.. Rahsia Pelabur Emas: Tiga Cara Melabur Emas Di Malaysia! Melalui cara pelaburan dalam perniagaan emas ini anda akan untung tidak kira harga emas naik mahupun ketika harga emas jatuh! Menarik bukan?
Buat masa ini, hanya ada tiga syarikat yang menawarkan peluang kepada individu untuk melabur dalam perniagaan emas yakni PG, GCP dan NUBEX.
 
Saya tidak akan kata pelaburan emas itu mudah. Saya juga tidak akan kata anda hanya perlu mengetahui suatu rahsia dan anda akan berjaya. Ianya adalah berkenaan pengetahuan – mengetahui maklumat mengenai cara pelaburan emas yang betul. Baharulah boleh menjamin kejayaan dalam pelaburan emas. Diharapkan dengan pendedahan ini, sedikit sebanyak memberi gambaran kasar bagaimana sebenarnya pelaburan emas dilakukan.



Terima kasih kerana membaca Rahsia Pelabur Emas: Tiga Cara Melabur Emas Di Malaysia!. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



0 Komen:

Catat Ulasan