Home » » Pendapatan adsense Julai 13

Pendapatan adsense Julai 13

Korang mesti tahu pasal google adsense kan, yg letak iklan kat blog lepas tu dapat duit tuh. Dan aku rasa ramai yang telah cuba, ada yang dapat duit, ada yang tunggu lama duit tu nak naik ( macam aku gak.. hehe ) dan ada yang duit tu laju jer naik. Walau apa pun, kelebihannya ialah bayaran dalam USD, bila tukar RM lebih kurang darab dengan 3. Boleh le kan daripada takde langsung.

Adsense vs Nuffnang


Dulu aku setia gak dgn nuffnang, setiap bulan boleh cash out dari nuffnang. Tapi lepas masuk tahun baru, income nuffnang drop, aku tak tahu kenapa. Lepas mesej kat nuffnang dan tukar2 survey skit, ok balik tapi tak macam biasa. Mungkin blog aku tak sehebat mana kot. Sambil-sambil tu aku aktifkan adsense pulak. Lepas try, not bad kata org putih. Ngancam gak lebih bagus dari nuffnang tapi takde le sampai ratus-ratusan. Korang pernah tengok akaun google adsense tak? Kalau tak pernah dan tak ada akaun adsense, ni kat bawah ni contoh akaun adsense aku dan pendapatan bulan Julai 2013. Makin naik dari bulan lepas USD10, kenapa? Ce teka.


BLOGWALKING!

Naik 30% pendapatan dari adsense melalui blogwalking.

Lokasi iklan


Sangat penting, aku dah cuba banyak lokasi dan jumpa yang terbaik. Paling baik beri income dari iklan size 336x250 dalam text. Setting untuk blogspot aku tahu, kalau untuk wordpress aku belum tahu lagi.


Terima kasih kerana membaca Pendapatan adsense Julai 13. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



17 Komen:

  1. memang masyuk tapi aku setia ngan nuffnang. takpela sket pon. bukan aktif mana pun skang. ada earning sket pun rezeki gak.hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. kena jadi blog glamor baru masyuk dgn nuffnang.

      Padam
  2. tahniah..boleh dpaat lagi banyak tu. hoho..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tolong tunjuk ajar en. titan.

      Padam
  3. bagus-bagus.. selagi google tak ambik tindakan memband kita sebab letak kat blog melayu, jalan je la. orang kata sblm ni adsense tak boleh letak kat blog BM. tapi hakikatnya boleh je..

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh je bro, dulu2 mmg tak bleh

      Padam
  4. Wah saya tumpang gembira.. Tahniah :)

    BalasPadam
  5. haha..tahniah2..memang seronok kalau dapat penapatan ads ni..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. min cash out USD100, dah bleh dah tuh. Ini akan di kira kira cash out ke 5 ( kalau tak silap dr adsense nih ).

      Padam
    2. Emm seronoknya bro.banyak gak tu..hehe

      Padam
  6. wah.. masyuk... hehehe

    br0, kertas siasatan sudah dibuka dah??hehhe. sebab masih ada iklan tu tutup entri

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah buka, tapi siasatan masih berjalan.. hehehe

      Padam
  7. < di reject 3 kali oleh adsence..

    BalasPadam
  8. tahniah tuan...semoga terus maju..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tq tuan, harap2 ucapan bulan puasa nih menjadi

      Padam