Home » , » Cara Senang Sahkan Akaun Jomniaga

Cara Senang Sahkan Akaun Jomniaga

Nampaknya masih ramai lagi yang belum sahkan akaun jomniaga walaupun dah daftar. Cara nak sahkan atau verified akaun jomniaga ni senang jer, jangan rasa cam susah. Untuk panduan korang, aku kongsi pengalaman aku untuk sahkan akaun jom niaga baru-baru ini dengan cara paling senang. Korang hanya ikut jer, tak yah fikir-fikir lagih sebelum kalau lambat korang akan menyesal. Sebab bagi aku jomniaga ni dah makin meningkat berbanding dgn dulu. Dulu aku ingat klikjer.com lagi bagus, tapi nampak macam ramai yang dapat income dengan buat duit dari jomniaga berbanding dengan klikjer.com. Dalam post ni aku cuba gunakan teknik-teknik SEO yang aku post sebelum ni.


Sediakan IC - jpg
 
Mula-mula korang kena sediakan copy ic korang dalam bentuk jpg ( lain pun boleh ). Senang je, keluarkan smart phone korang yang mahal tuh, ambil gambar ic ( jangan lupa letak tanda skit takut di salahgunakan nanti ). Lepas tu transfer gambar jpg tuh ke pc ( guna kabel utk charge smartphone dari pc ). Korang edit gambar ic tadi gina " paint ". Kecilkan saiz ke horizontal 50 vertical 50 supaya senang di upload kat jom niaga nanti. Dan savekan lah letakkan nama yang sesuai.
 
Contoh ic yang telah di ambil gambarnya.
 

Cara tukar siaz gambar ic.
 
 
Cara Sahkan Akaun Jomniaga
 

Dalam akaun jomniaga

 
Pergi ke jomniaga.com, login dan klik Account. Masukkan kat bahagian Personal tuh dan ada " Upload Certification ", klik situh untuk upload gambar ic korang tadih. Senang jer, kalau ada error ( biasa saiz gambar besar ), Korang kecilkan lagi saiz gambar ic tuh, hinggalah berjaya ya. Esoknya jomniaga akan hantar email katakan akaun korang telah di sahkan dan korang boleh promote produk Premium Vendor seperi PPL kat jomniaga.

Kalau belum ada akaun. boleh gak daftar percuma dan mula buat duit dari jomniaga.


 


Terima kasih kerana membaca Cara Senang Sahkan Akaun Jomniaga. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



3 Komen:

  1. yeah, saya dah berjaya disahkan..mula-mula tak sah juga sebab tak bagi penuh

    BalasPadam
  2. ok, tahniah... boleh try promote secara berterusan, sama2 kita

    BalasPadam
  3. yap. sahkan je. bukan susah pun. hoho

    BalasPadam