Home » , , , » Kenapa Tak Boleh Letak Adsense Jauh dari Text?

Kenapa Tak Boleh Letak Adsense Jauh dari Text?

Korang mesti tahu pasal adsense kan? Ala yang buat duit dengan google adsense tuh. Ataupun korang pernah tahu tapi tak pernah cuba. Rasanya ramai yang kategori nih. Ada banyak program make money online yang boleh join macam nuffnang, 8share dan juga join mana-mana affiliatte. Adsense ni adalah salah satu daripadanya di mana adsense di punyai oleh google. Company besar ni dan boleh di percayai. Terdapat banyak tip adsense kalau korang cari kat google. Saya cuma nak fokuskan ke satu tip yang boleh tahan berkesannya iaitu lokasi letak iklan adsense. Jom daftar adsense yang boleh di gunakan dalam blog bahasa melayu - adsense bloh bahasa melayu.

Tip Lokasi Pasang Iklan Adsense



Pelbagai tip yang boleh di dapati tapi  untuk post kali ni saya nak kupas skit " jangan letak iklan adsense jauh dari text ". Semua tahu, kalau boleh kita nak cuba sedaya upaya supaya iklan tuh tak nampak macam iklan. Kalau dapat buat macam nih, terbaiklah tetapi iklan tetap iklan. Kalau yang dah biasa ( blogger dan webmaster ) memang boleh tahu lah mana satu iklan mana satu link biasa. Kalau visitor biasa, mungkin tak dapat mengenali mana satu iklan, mana satu tak kalau kita cuba sedaya upaya letakkan iklan berhampiran text ataupun blend dengan text/post.

Jenis Tulisan, Warna dan Saiz Tulisan



Sekarang, dah ramai yang anggap, kalau banner klip-klip - mesti iklan. Jadi cuba elakkan banner cam nih terutama saiz 468x60 ( apa yang saya baca dan alami, income dari banner saiz nih sedikit ). Jadi daripada menyemakkan blog, baik tak perlu guna iklan adsense saiz nih walaupun nampak cantik sebab sesuai dengan saiz blog.

Cuba sedaya upaya letakkan iklan adsense dalam post dan cuba ubah jenis tulisan, warna dan saiz tulisan supaya sama dengan post dan tajuk post. Ini semua boleh di ubah dalam akaun adsense. Kalau tak pasti, boleh tulis kat komen. Saya boleh buat post mengenai " cara mengubah jenis tulisan, warna dan saiz tulisan dalam google adsense ".


Tetapi ada kes istimewa, lokasi " above the fold ", nanti saya kongsi dalam post yang lain.


Terima kasih kerana membaca Kenapa Tak Boleh Letak Adsense Jauh dari Text?. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



8 Komen:

  1. owh, ada juga pantang juga. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. dah macam org sakit ni, pantang2 kan.

      Padam
  2. terima kasih. satu lagi tips yang baik dan menarik

    BalasPadam
    Balasan
    1. banyak lagi coming soon bro - insyaallah

      Padam
  3. semakin banyak ilmu yang boleh saya peroleh di sini..

    BalasPadam
    Balasan
    1. sila berkunjung sentiasa.

      Padam
  4. Emm menda ni nampak mudah jer..tapi kesan dia tu...hebat..hehe..betul tak bro?

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul bro, bila ubah setting, monitor dan nampaklah kesannya.

      Padam