Buat duit review produk atau advertorial

Buat duit dengan review atau advertorial. Pasti ramai blogger yang menginginkan peniaga online untuk mengupah  mereka untuk buat review kat blog. Tetapi dah lama ada blog, khidmat review tak de yang berminat. Ramai blogger yang mengalami masalah ini terutama blogger-blogger baru. Blogger-blogger lama takde masalah Cuma harga je ler kakangannya. Bagi blogger baru, rata-rata setuju kalau orang nak beriklan kat blog kita kan. Bayaran rendah serendah rm30 sekali iklan pun dah kira ok kan. Lagi pun, kat blog boleh gak buat duit dengan h12 media  dalam masa yang sama.

Dah macam-macam cara buat untuk tarik orang upah kita buat review. Asyik-asyik yang dapat buat review atau advertorial ni blogger-blogger glamour jer, tambah-tambah kalau dah jadi pakar seo kat Malaysia nih kan. Jadi bila peluang nak ada untuk blogger-blogger yang baru naik?

Berita baik ni saya nak kongsikan. Kalau kita konsistan buat posting, paling kurang pun seminggu satu post la, dah boleh peluang untuk dapat buat keje-keje review atau advertorial nih. Terbaru kat Malaysia tapi dah lama kat luar Negara. Cara senang nak dapat projek tulis review dan dapat bayaran untuk blogger baru dan lama.

Caranya buat duit advertorial


1. Daftar dengan projek advertorial / review
2. Tunggu projek review dari pengiklan berdaftar
3. Deal harga dengan bakal pengiklan
4. Buat review dan dapat payment.

Nampak gaya macam lebih senang nak dapat projek review melalui cara nih. Kalau kita sendiri yang cari pengiklan, memang susah le. Nak kena blog jadi glamor dulu lah baru pengiklan akan datang.


Boleh ke nak lawan dengan blog famous?


Memang tak boleh. Cuma apa yang boleh kita buat ialah dengan main-main harga review. Blog popular akan letak  harga tinggi. Blogger baru rendahkan harga, rekeman rm30  satu review sebagai permulaan. Bestkan nanti kalau dapat projek review. Kalau sebulan dapat 2 projek pun, dah kira ok la kan.


Jadi, sebagai langkah pertama, daftar dulu dengan projek buat duit dengan tulis review nih. Tak cuba tak tahu kan. Bila lagi nak mulakan lahkah untuk perubahan. Tiada paksaan, blogger yang serius nak buat duit dengan review bolehlah cuba buat duit dengan tulis review / advertorial nih.


Terima kasih kerana membaca Buat duit review produk atau advertorial. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



10 Komen:

  1. hoho..

    cuba je. mana tau..leh dapat something ke..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada peluang kita cuba titan. Dapat cantik, tak dapat cuba yg lain plak.

      Padam
  2. Nak kena cuba. Insyallah akan ada hasilkan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. perghh.. bro memang pandai bab2 review nih, mesti cuba

      Padam
  3. Yeah saya pun dah join. Tengah tunggu job ni

    BalasPadam
  4. salam, saya baru terjumpa posting ni dan saya memamg nampak ada rakan-rakan blogger yg buat job ni. Tapi saya tak pasti adakah blog saya yang baru setahun jagung ni diterima atau tidak? boleh mintak pandangan sikit tak, rasanya sesuai tak kalau saya register sekarang atau tunggu blog matang sedikit?

    BalasPadam
    Balasan
    1. daftar sekarang, sebab mungkin niche blog puan sesuai dengan apa yg bakal pelanggan cari.

      Padam
    2. so saya klik dekat banner kat atas tu ek utk register? ker ada special link?

      Padam
    3. ya, banner atas. Dah ada link dalam tuh -_-

      Padam