Komisen affiliate dan sedikit tip

Buat duit dengan affiliatte. Nampak gayanya hujung-hujung tahun 2014 ni seperti ada onggg skit bagi saya dalam dunia blog. Kerap gak ler boleh duit komisen daripada affiliatte nih terutamanya ashadee. Ermm... kalau dulu memang liat semacam. Bagi blogger yang selalu dapat duit komisen affiliatte setiap bulan, saya dah tahu dah perasaan bila dapat email " New Sale Affiliate Commision ". Perasaannya di luar jangkaan dan boleh menampakkan seri wajah jadi muda dari biasa ( ngarut skit ).

Setelah kaji punya kaji, banyak gak cara-cara yang kita boleh gunakan serentak dengan buat review mengenai produk affiliatte ni. Kita boleh gak guna landing page yang power, boleh gak guna khidmart adwords untuk pemasaran affiliatte. Kalau nak guna adwords tuh, saya cadangkan sesuai untuk produk affiliate bermusim sebab adwords tuh ada melibatkan kos, tapi tak banyak ler.

Produk yang saya biasa dapat komisen


Produk hartanah - rahsia jadi ejen hartanah. Rupenya ramai yang nak jadi ejen hartanah nih. Minat masing-masing kan. Dan bukannya susah pun nak jadi ejen hartanah. Pendapatan lumayan, tu pun kalau ada jualan hartanah ler.

Iya le kalau ikutkan harga rumah, berapa ribu bang... mahal tul, Dapat komisen 3% pun dah berapa ribu, 2 bulan kerja tuh.

komisen affiliatte terbaru 2014
Dari ebook rahsia ejen hartanah

Nak promosi affiliate, kena gak tahu produk apa yang sesuai untuk di promotekan. Main hentam jer susah gak nak buat sale. Kalau produk yang kita tak tahu, takde basic, kita nak tulis review pun susah kan. Ayat tu nampak cam janggal jer kan.

Kalau boleh, produk tuh sesuai le dengan niche blog kita. Takpe buat review produk yang sama pun, SEO boleh membantu bila keyword tuh selalu di ulang dalam entri blog.

Tak semestinya produk berlainan kan.

Tracking affiliate


Kalau kita ada banyak blog, dan kita promote produk affiliate yang sama, macam mana kita boleh tahu sale tuh dari blog mana? Jadi benda ni penting untuk kita guna sistem tarcking link affiliatte tuh. Service ni ada kat ashadee dengan sedikit bayaran kot. Saya belum pernah guna lagih sebab blog tak banyak.

Kalau dah lebih serius nanti, kena le guna sistem tracking affiliate link nih. Supaya entri yang boleh buat sale tuh, kita jaga betul-betul sebab kadang-kadang, kita ada edit entri-entri lama kan. Sayang kalau terbuang entri yang memberikan kita komisen.

Jadi, trylah macam-macam nak dapat duit dengan affiliatte nih. Berguru dari mereka yang berpengalaman, dapatkan tip promosi affiliatte dari pakar dan cuba terus cuba untuk dapat duit dari affiliatte.




Terima kasih kerana membaca Komisen affiliate dan sedikit tip. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



10 Komen:

  1. Balasan
    1. ada le skit2 bro, utk panduan yg belum pernah dpt komisen.

      Padam
  2. Nak kena belajar dengan bro arman juga ni. Terima kasih kongsi tips ini tuan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. sifuu..bila ebook mau kluar?

      Padam
  3. Produk ni memang hangat di pasaran. Senang dapat komisen dari produk ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. alamak... pakar dah masuk... kena bersaing dengan sihat nih

      Padam
  4. buat review kalau nak hasil yang power, kena beli la dulu ebook tu baru ummph!

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu cara terbaik, boleh tulis byk entri kalau byk info.

      Padam
  5. tahniah. mesti leh dapat lagi banyak lagi lepas nih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. macam satu doa nih, terima kasih tuan.

      Padam