Home » , , , , , , , » Panduan Lulus Temuduga Kerja Kerajaan ( SPA )

Panduan Lulus Temuduga Kerja Kerajaan ( SPA )

Panduan lulus temuduga kerajaan. Nak hadir temuduga mesti berdebar-debar kan. Iya lah masa depan tuh. Susulan daripada peperiksaan online penguasa kastam yang lepas, pasti ada yang dah di panggil temuduga oleh spa tetapi dah sedia ke nak temuduga tuh? Dah cari ke tip-tip temuduga untuk menambahkan keyakinan semasa di temuduga oleh spa. Terutama untuk adik-adik yang belum pernah bekerja lagih, pasti bercelaru jadinya walaupun ada jugak yang steady terutamanya yang biasa bercakap depan orang ramai.

Tip Lulus Temuduga Kerajaan


Temuduga kerajaan dan temuduga swasta lain ker? Lain skit jer ler tetapi yang kerajaan ni lebih skima skit dan biasanya sama je seperti tahun-tahun sebelumnya. Jadi di sini telah ada tip-tip untuk lulus temuduga kerajaan nih yang di sediakan oleh mereka yang pakar dalam bidang nih. Saya pun tak pandai bab-bab temuduga nih.. seriuaa gak le kalau hadiri temuduga.

Dengan adanya panduan lulus temuduga kerajaan ni ( terutamanya yang paling dekat jawatan penguasa dan penolong penguasa kastam ) di harapkan dapat membantu calon-calon lebih berkeyakinan dari segi pakaiannya, jawapannya, persiapannya. Kita akan rasa apa yang kita buat tuh betul lah semasa temuduga.



Kalau  takde panduan, kita main sebut je, cakap je apa yang terlintas di fikiran pada masa tuh sedangkan kita kena bagi jawapan mengikut apa yang penemuduga hendak tahu. Ini pentingnya panduan lulus temuduga kerajaan nih.

Kandungan Panduan Lulus Temuduga


Apa yang ada dalam panduan ni? Banyak.. serious. Daripada persiapannya hinggalah ke akhir temuduga, semua telah di sediakan. Juga di berikan bonus contoh-contoh soalan yang di tanya dan jawapan ( 250 soalan dan jawapan ).

INi untuk memberikan keyakinan semasa temuduga, bukannya soalan bocor ke apa. Kalau kebetulan sama tuh, rezeki ler tuh. Cuba bayangkan berapa ramai yang datang temuduga? Puluh-puluh untuk jawatan penguasa kastam ( temuduga sikit masa lagi ). Yang ambik peperiksaan online 80000 calon ( tak ramai dapat habiskan exam online sebab masalah teknikal ).

tip lulus temuduga kerajaan
Tak ramai berjaya dalam temuduga

Yanh dah lulus exam online penguasa kastam ni tak pasti berapa dan mereka inilah yang akan di panggil temuduga untuk mengisi jawatan penguasa kastam. Saya rasa ini untuk GST bulan April 2015.

Maklumat lanjut Panduan Lulus Temuduga


Temuduga ni penting sebab menentukan kerja kita nanti. Mengikut kajian, 90% tak buat persediaan untuk temuduga, main hentam jer. Pakai smart-smart pegi temuduga.

Jadi yang 10% ni, ada peluang cerah. Kalau korang nak masuk dalam golongan 10% yang buat persediaan ni, korang saya sarankan, dapatkanlah Panduan Lulus Temuduga Kerajaan ni, dengan sedikit bayaran.

Maklumat lanjut berkenaan persiapan lulus temuduga kerajaan, telah tersedia secara online.

Ps: Semoga lulus temuduga... mana-mana temuduga lah.


Terima kasih kerana membaca Panduan Lulus Temuduga Kerja Kerajaan ( SPA ). Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



4 Komen:

  1. Ramai hari ini graduan muda tak buat persediaan masa nak hadir temuduga.. ada yg over confiden.. tapi akhirnya kecundang.. Banyak perkara yang tak boleh dijangka semasa hadir temuduga..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu Yaya, kdg2 persiapan lain, real situasi lain. Nasib gak kan.

      Padam
  2. Sekarang ni susah juga nak dapat kerja kerajaan. Kebanyakan jawatan yang di buka sebenarnya dah ada orang nak diisi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Org dalam mungkin ada, bg saya peluang tetap ada. buat yg terbaik.

      Padam