Bayar adwords hanya bila ada klik

Cara guna adwords. Mungkin ramai pernah dengar adwords tetapi saya percaya tak ramai yang pernah gunakan khidmat adwords ni kan. Yang ni saya pasti, hanya mereka yang pakar jer dalam adwords ni suka guna adwords untuk promosi affiliate.

Bagaimanakah cara guna adwords untuk promosi affiliate? Ramai tak tak pasti kan, termasuklah saya sendiri. Tetapi saya selidik sikit-sikit pasal cara guna adwords untuk promosi affiliate dan fahamlah sikit-sikit jer. Bolehlah kalau nak guna pun untuk promosi affiliate bermusin seperti panduan peperiksaan penguasa kastam yang telah lepas. Guna adwords memang menjadi kalau promosi affiliate bermusim cam nih.


Cara guna adwords untuk promosi affiliate


Tak susah sebenarnya. Kena tahu ayat apa yang nak di gunakan – keywords supaya bila di cari di google akan terpamer di atas atau tepi hasil carian.

how to use adwords
Percuma keyword tool

Biasanya pakar adwords akan memasukkan no telefon sekali di dalam adwords supaya senang di hubungi oleh bakal pelanggan. Bukan apa tak semua yang guna internet tahu kat mana nak klik kalau kita hanya berikan panduan secara online sahaja.

Jadi rugilah kalau ada bakal pelanggan cam nih, mungkin terlepas begitu sahaja.

Untuk cari keyword, boleh guna google keyword planner sebagai panduan. Jika tak tahu guna, gunakan sahaja apa-apa frasa yang mungkin pengguna internet taip untuk cari sesuatu maklumat. Senang je kan.


Bayar adwords apabila ada klik sahaja


Adwords ni yang bagusnya, bila ada klik, baru kita di caj oleh google. Kalau takde klik, tak perlu bayar google. Best kan. Yang klik tuh sudah tentulah kumpulan sasaran keywords tersebut. Kalau tak berminat, tentulah dia tak klik kan.

Ada juga pesaing yang klik banyak-banyak untuk aniaya kita, biasa le tuh. Sampai biar le diorang klik sampai boring, lama-lama berenti ler tuh.


Belajar adwords dari pakar


Daripada try and error sahaja, apa kata kita gunakan pengalaman pakar dalam adwords nih. Senang skit dan jimatkan masa. Cara nak langgan adwords, cara setting dari a-z semua di ceritakan, senang kan.

Tak perlu nak cari-cari info terutamanya bab setting dalam adwords. Juga di berikan tip-tip mengikut pengalaman penulisnya seni adwords nih.


Try jer le kalau serius nak promosi affiliate bermusim. Kalau tak nak bermusim, nanti banyak plak kena bayar. Kalau kena gayanya seperti yang di ajar pakar adwords, semua kos tuh boleh cover balik daripada income affiliate hasil pengunaan adwords.


Terima kasih kerana membaca Bayar adwords hanya bila ada klik. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



2 Komen:

  1. memang terbaik tips daripada otai nie

    BalasPadam
    Balasan
    1. adehhh.... dengar jer ler pakar seo menulis komen.

      Padam