Home » , , , » Teknik Pemasaran 2015

Teknik Pemasaran 2015

Tahun 2015, apa objektif anda dalam berblog? Saya untuk tahun 2015 ni, saya nak lebihkan belajar cara buat duit dengan blog untuk menambah pendapatan sampingan dengan tanpa modal dan dari rumah sahaja. Ha ah, bestkan kalau dapat buat duit dari rumah untuk menambah pendapatan sampingan mungkin dengan mencari perniagaan yang menguntungkan, bisnes online dari rumah ataupun dengan mencari peluang-peluang perniagaan baru terutamanya perniagaan tanpa modal.

Fuhh, terasa aura dah ni. Mana nak cari duit ni? Kalau ada bisnes mudah kan best. Ataupun perniagaan tanpa modal dan menjana pendapatan dari rumah. Buat duit dengan facebook pun salah satu caranya jugak.

Berniaga dari rumah memang terbaik lah kalau nak cari duit lebih tetapi mana satu perniagaan yang menguntungkan? Affiliate Malaysia? Duit free, ade ker? Banyak benda terlintas dalam kepala saya ni.

Teknik Pemasaran 2015


Ok, pemasaran ni penting terutamanya pemasaran internet. Untuk tahun 2015 ni, saya nak ada satu marketing plan yang hebat ataupun lebih tepat lagi internet marketing plan ataupun online marketing plan. Nampak tak tu hala tuju. Marketing plan ada ada banyak, ada blog marketing plan dan juga web marketing plan yang semuanya memerlukan marketing strategi yang terbaik.

internet marketing plan
Mantapkan teknik pemasaran 2015


Ok, untuk Berjaya secara online ni, saya ingat nak kena memantap lagi teknik pemasaran. Kena tingkatkan lagi ataupun, kena bertindak dengan lebih agresif. Haa takut tak? Takut kan, takpe. Saya dah atur strategi sikit untuk mahir dalam pemasaran internet ni:

  • Search engine advertising – nak kena mantapkan ilmu dalam search engine advertising ni. Kena lebih mahir dalam menggunakan webmaster tool dan kena tahu how to use adwords dengan maksimun. Kena cari adwords tutorial dan juga mencuba free keyword planner untuk buat keyword research. Sistme cos per click seperti ad words ni sangat hebat nak jimat. Kadang-kadang google bagi adwords coupon untuk di  gunakan dalam googleadwords. What is adwords sebenarnya, ini yang bermain dalam fikiran saya. Dendar citer adwords support sangat hebat. Jadi boleh le try adwords editor dan segala bagai pasal adwords. Nak tahu semua tu, kena rujuk kepada pakar adwords Malaysia ni.

  • Seo search engine optimization – yang seo ni pun nak kena tajamkan lagi. Mungkin juga boleh guna seo services di Malaysia. Kita pun ada  ramai pakar seo untuk buat seo outsourcing. Seo marketing ni makin hari makin penting untuk dapat page 1 google. Kalau ada yang tawakan cheap seo, rasanya kena grab kali nih. Tapi yang penting, kena tahu what is seo dan kena ambil kisah pasal kepentingan seo untuk affiliate marketing.
  • Email marketing autoresponder – autoresponder ni ramai yang lupa nak guna. Ramai tahu kewujudan autoresponder software tetapi tak ramai yang guna secara berkesan termasuk saya sendiri. Banyak best autoresponder untuk buat autoresponder email marketing ni. Aweber vs getresponse, mana satu yang best ni? Follow up melalui autoresponder sangat penting tetapi sebelum tu nak kena cekap dulu untuk buat landing page untuk kumpul email list dan di gunakan dalam email marketing autoresponder kemudiannya.

Nampak gaya, 2015 ni tahun yang mencabar. Banyak benda nak buat dalam masa yang tak berapa banyak. Nak buat kerja dari rumah ni macam tuh lah, semua nak kena tahu sikit sebanyak baru senang nak buat kerja. Peluang kerja di rumah ni memang terbuka luas, nak ke tak  je.


Harap-harap tahun 2015 lebih gemilang untuk semua… cayokk.


Terima kasih kerana membaca Teknik Pemasaran 2015. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



8 Komen:

  1. pelan2 kayuh bro insyallah.. akan datang dia punya idea tuh nanti.. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. berkat kata-kata bro ni, harap2 saya bertambah rajin utk thn 2015 nim.

      Padam
  2. aku memang lemah bab pemasaran nie..bro xpe la terrer

    BalasPadam
    Balasan
    1. adeh, lemah yer. Bukan ke pemasaran seo ni bro lagi power.

      Padam
  3. saya nak sangat kerja dari rumah..jimat minyak motor!

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tuh bro, tak yah nak keluar rumah dah, sambil baring2 pun boleh buat keje he2.

      Padam
  4. Saya pun nak menjana pendapatan dengan bekerja hanya dari rumah sahaja..,marketing plan kena mantap lagi nih...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tahniah kerana bekerja dari rumah, memang ini yang semua orang impikan.

      Padam