Home » » Cara Saya Uruskan Masa Menulis Blog

Cara Saya Uruskan Masa Menulis Blog

Cara Saya Uruskan Masa Menulis Blog. Saya sebenarnya malas menulis blog ni, kadang-kadang time idea tak datang tu kan, susah juga nak korek-korek idea nak bagi keluar. Tetapi di sebabkan motivasi untuk berkongsi tu tinggi, saya gaghi jugah la untuk update blog terutamanya kalau dapat payment  dan komisen percuma online ni kan.

Tetapi takkan nak bagi blog bersawang kan, alang-alang da ada blogm tulis je la kan. Baru-baru ni, saya mencuba satu cara yang baru bagi saya supaya sentiasa ada motivasi untuk menulis blog. Senang je caranya sebenarnya. Janji rajin tulis jer, semua jadi.

Blog kalau tak update memang nampak macam mati, tiada orang uruskan dan orang tak akan suka masuk kalau tak update. Jadi untuk update blog sangat penting, bagi saya 3 hari sekali tu paling malas la untuk update blog.

Cara Saya Uruskan Masa Menulis Blog


Mula-mula saya akan buat draft dulu, cari tajuk-tajuk penting dan juga sumber rujukan terkini beserta dengan gambar. Save siap-siap dalam pc. Dalam satu masa tuh, ada banyak yang di draftkan, mungkin tersu masuk ganbar dan letak tajuk dulu. Kalau rajin terus letak ' search description ' dan bila ada masa lapang dari semasa ke semasa saya akan menulis entri blog tersebut.



Cara Saya Uruskan Masa Menulis Blog

Kalau dah siap beberapa entri, saya akan letak scheduled post supaya takde le banyak-banyak update dalam masa satu hari. Saya setkkan satu hari satu post.

Terutamanya time panjang dan juga balik kampung, yang ni memang kena set awal-awal supaya blog tuh sentiasa update. Kalau ta update, ranking alexa akan jatuh. Dan susah nak rank baik kat google.



Terima kasih kerana membaca Cara Saya Uruskan Masa Menulis Blog. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



0 Komen:

Catat Ulasan