Home » » Cara buat duit online

Cara buat duit online

Memang terdapat banyak cara untuk buat duit online dan telah terbukti berjaya di lakukan oleh ramai rakyat Malaysia. Cara buat duit online ni sebenarnya tidaklah susah mana jika anda sudah biasa melakukannya tetapi jika anda masih baru, agak sukar untuk mendapat pendapatan pertama secara online.

Seperti yang sedia maklum, pelbagai cara untuk buat duit online seperti melalui jana duit dengan adsense, pendapatan dengan Nuffnang, buat duit dengan affiliate dan tidak ketinggalan juga jana duit secara online dengan 8share.

Walaupun apapun caranya, anda kena ada ilmu untuk mendapat pendapatan online secara berterusan. Jika tidak, anda akan putus asa seperti kebanyakkan rakan-rakan kita ataupun anda tidak dapat apa-apa pendapatan secara online. Wow... alangkah ruginya ada jika ini berlaku.

Tips buat duit online


Katalah anda telah join satu-satu program buat duit online tetapi macam mana cara untuk mempromosikan produk atau menjana trafik untuk menaikkan pendapatan anda?


buat duit dengan 8share
Income terbaru dari 8share

* Media sosial - tidak asing lagi. Promosi melalui facebook memang power dan diluar jangkaan hasilnya. Dan kena tahu juga teknik-teknik untuk melakukan promosi melalui facebook. Saksikan magik daripada user facebook ni terhadap trafik dan juga jualan anda. serius anda akan rasa macam tidak percaya.

* Blogwalking - jika anda blogger, blogwalking tidak asing lagi bagi anda dan jika anda tidak biasa, anda kena biasakan diri anda. Mesti ni. dengan blogwalking, blog anda akan senang muncul kat google, ini boleh menaikkan tarfik ke blog dan seterusnya boleh meningkat pendapatan anda. Cuba try, jangan malas-malas.

* SEO - sudah pasti tetapi terlalu subjektif tentang SEO ni, tak nampak sangat keberkesanannya. Pengunaan SEO mesti selari dengan tips-tips yang lain baru ada hasil - pada pendapatan saya le. Paling senang kalau template dah ada SEO seperti apa yang di sediakan oleh pemilik ashadee ni.

* Ilmu promosi - anda boleh baca banyak tip promosi secara online d an percuma. Tetapi yang percuma ni kadang-kadang kurang berkesan dan tidak detail dan kelam kabut. Kalau yang berbayar biasanya lebih cekap dan yang penting dapat khidmat selepas jualan untuk anda ajukan soalan.

Jadi, tiada jalan mudah untuk buat duit online, ada cara-caranya yang perlu di lakukan.




Terima kasih kerana membaca Cara buat duit online. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



13 Komen:

  1. Rasanya ilmu yg berbayar lagi bgus...

    Detial jer..

    BalasPadam
    Balasan
    1. biasanya yang berbayar ni memang bagus la, sebab tu di letak nilainya. Yang tidak berbayar, ramai yang tidak menghargainya.

      Padam
  2. yang tak puas hati ni bila lah iklan adsense akan muncul dekat blog kawan hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. dalam blog kat mana lokasi adsense?

      Padam
  3. Dapat ilmu dengan PERCUMA ni ramai yang tidak memanfaatkannya..jika berbayar baru lah ada tindakan

    BalasPadam
    Balasan
    1. kadang2, yang berbayar tetapi simple je, mahal tu harga di letakkan. Mind set org kita, kalau mahal tuh maknya berguna.

      Padam
  4. baru tahu 8shre pun ada affiliate....

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada, tapi tak banyak la. sorang rm1 je.

      Padam
  5. nak juga buat duit secara online

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pergh, otai berbicara, susah nak ramal ni.

      Padam
  6. Tak lama lagi nak dapat duit dari 8share tu

    BalasPadam
  7. kalau tau, tapi tak buat, takde hal. macam aku. hahaha

    BalasPadam
  8. Banyak cara buat duit online. Kena rajin dan fokus. Jangan buat semua nanti semua tak terbuat.

    BalasPadam