Home » , » Tip otai naikkan pendapatan affiliate jobdirumah

Tip otai naikkan pendapatan affiliate jobdirumah

Buat kerja sambilan di rumah melalu jobdirumah tidak asing lagi dalam dunia internet sekarang. Setiap hari berpuluh-puluh referel yang saya terima melalui link promosi affiliate jobdirumah tetapi bukan semuanya yang mendaftar melalui link affiliate tersebut. Di sini, saya baru terfikir salah satu cara lagi untuk naikkan jumlah orang yang mendaftar untuk membuat kerja part time dirumah dan juga untuk mengelakkan ketirisan ini berlaku.

Apa kaitannya adsense dengan jobdirumah? Kaitannya ialah pihak jobdirumah itu sendiri juga menggunakan perkhidmatan pengiklanan adsense untuk mempromosi jobdirumah. Jadi, jika anda juga memasang kod adsense di laman promosi kerja part time anda, sudah tentu dan berkemungkinan besar iklan adsense daripada pihak jobdirumah akan keluar. Inilah maksud saya ketirisan yang akan berlaku daripada link affiliate anda.

Adsense dan jobdirumah


Katakan, ada pelawat yang terjumpa blog niche kerja part time anda. Anda juga telah memasang kod adsense di dalam blog tersebut. Setelah membaca info yang diberikan oleh anda berkaitan dengan kerja partime tersebut, ada kemungkinan pelawat ini akan klik pada iklan adsense jobdirumah yang keluar di blog anda dan mereka akan di bawa ke portal jobdirumah. Jadi di sini anda telah kehilangan satu sale produk jobdirumah. Adakah berbaloi untuk membuang kod iklan adsense di dalam blog jobdirumah anda?

tip naikkan income jobdirumah


Tidak, tidak berbaloi. Apa yang anda kena buat ialah menyekat iklan jobdirumah melalui adsense. Bagaimana cara nak sekat / block  iklan adsense tertentu di dalam blog anda. Anda boleh baca panduan sekat iklan adsense tertentu di blog. Senang sahaja.

Ini anda kena lakukan sebab secara teorinya boleh meningkatkan pendapatan affiliate jobdirumah anda. Saya belum lagi membuat kajian menyeluruh berkenaan hal ini kerana saya baru sedar akan hal ini. Pendapatan untuk bulan Ogos ni mungkin boleh di jadikan satu bukti tentang penyekatan iklan adsense jobdirumah boleh membantu menaikkan income affiliate jobdirumah.

Selain iklan seperti jobdirumah, anda juga boleh menyekat iklan adsense yang berharga murah. Selain itu, anda juga boleh menyekat iklan adsense yang biasanya sangat keluar di blog anda. Boleh bagi peluang iklan adsense lain pula yang keluar. Cara ini juga boleh memastikan hanya iklan yang mahal sahaja yang keluar dan seterunya boleh menaikkan pendapatan adsense anda secara tidak langsung.



Terima kasih kerana membaca Tip otai naikkan pendapatan affiliate jobdirumah. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



17 Komen:

  1. haha..btul gak tu tuan..

    nape la xterfikir..kena blog gini..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mesti sekat iklan tu tuan, Insyallah akan ada peningkatan sale tuh.

      Padam
    2. Emm..lama dh tak dpt sale dari JDR..

      Padam
    3. bulan ni dah berapa sale tuan?

      Padam
  2. Terima kasih, patutlah ada ketirisan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ketirisan akibat tidak terfikir akan benda ni tuan. Saya terfikir pun sebab lihat iklan adsense jdr kluar kat blog saya.

      Padam
  3. tak terfikir pulak, bagus ni

    BalasPadam
  4. Blog aku tak ada adsense :D Blog yang pasang iklan adsense pastu duk promote JDR jugak, kena ambik kira nasihat ni jugak nampaknya

    BalasPadam
    Balasan
    1. terbaik kalau blog mmg nak promote niche tapi takde adsense.

      Padam
  5. biasalah tu.

    kalau kedudukan iklan tu kat atas, memang kena cantas la biasanya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tengok kat mana visitor klik dulu ya tuan.

      Padam
    2. ya..betul tu..itu yang sepatutnya kita buat

      Padam
  6. kena pandai juga bermain affiliate ni

    BalasPadam
  7. kuat untung la kalau dapat pendapatan dari kerja online seperti yang kita buat nie.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sepatut kita boleh dapat byk lagi ni kan tuan. Kita improve setiap masa.

      Padam