Home » , , » Adakah Keyword Pakar SEO Malaysia betul-betul di politikkan?

Adakah Keyword Pakar SEO Malaysia betul-betul di politikkan?

Pakar seo malaysia - Kecoh keyword pakar seo malaysia dan pakar seo blogspot malaysia, adakah betul-betul telah dipolitikkkan atau hanya provokasi melampau. Kenapa ramai nak guna keyword ni? Sudah tentu nak ada di muka depan google, mudah di jumpai oleh orang yang cari pakar seo malaysia atau pakar seo blogspot malaysia - mungkin untuk bagi service seperti training seo. Kalau ada kat page depan (paling bagus paling atas search engine ) sudah tentu orang aka lebih berkeyakinan bila kita tawakan perkhidmatan seo ( atau buat training seo ), tul tak? Itu sebagai bukti kemampuan trainer dengan perkhidmatan yang di berikan. Ini pada pendapat saya yang tak habis-habis baca bab seo nih.


Training Belajar SEO


Sejak dulu lagi, masa internet masuk Malaysia, di popoularkan oleh Irfan Khairi yang mengajar buat duit online. Kemudian zaman wangcyber di mana muncul mereka yang berkebolahan dalam seo dan juga buat duit online melalui pelbagai cara. Kemunculan ebook yang debooom masa tuh, laris ( ebook sale skrg ni dah slow skit berbanding dengan dulu ) dan lahirlah golongan yang full time cari duit ikut internet - tahniah anda berjaya buat kerja dari rumah. Ebook masa tuh memang laku - disediakan sistem affiliate sekali untuk dipromosikan. Ini kisah saya bagaimana untuk berminat buat blog.

pakar seo blogspot malaysia

Akhir sekali, melalui pemerhatian saya, mereka yang dah berjaya secara online nih, akan terlibat dengan training. Ilmu banyak di dada melalui pengalaman dan cubaan, sampai masa untuk kongsikan dengan yang baru menceburi bidang nih.

Pakar Seo


Kalau menjadi pakar seo di Malaysia - konfirm senang nak buat training pasal seo dan mudah orang nak putuskan untuk join. Kalau belum terbukti pakar seo hebat, kena ada promosi lebih untuk tarik orang join ( promosi ni banyak kat facebbok - saya lihat ). Cuma satu je nasihat saya sebelum menyertai training seo nih ( atau mana-mana training yang seangkatan dengannya ), pastikan training tersebut sesuai dengan level pengetahuan anda! Maksud saya, mungkin kandungan training tu kita dah tahu dan kita dah amalkan - maka kita tak boleh mengoptimumkan pelaburan kita tuh. Pastikan training ni level mana - beginner, tengah2, advance dan baru putuskan untuk join. Ada yang berani buat training SEO level Advance tak?


Terima kasih kerana membaca Adakah Keyword Pakar SEO Malaysia betul-betul di politikkan?. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



15 Komen:

  1. Saya pun kena belajar Seo juga macam ini. Seo ini selalu berubah-ubah. Nak kena berguru dengan pak cik google baru boleh jadi pakar SEO Malaysia. Terima kasih panduan yang diberikan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bro kalau kat blog bro, perghh.. mmg amalan seo di amalkan di sana.

      Padam
  2. tak retilah nak main seo ni..kalau blogger yang punca pendapatan dari blog..memang harus utamakan seo ni kan..kalau suka-suka main hentam saja kot.

    BalasPadam
    Balasan
    1. ambik template yg dah ada ada seo, settle satu bahagian. Tinggal nak praktikkan seo masa tulis atikel je- secara ringkas.

      Padam
  3. Setuju. Kena tahu level training. Kalau dah tahu yang basic, sekali pergi training, dia ajar yang basic je, dah terasa tak banyak ilmu dapat. Tapi, tetap akan dapat ilmu baru.

    BalasPadam
    Balasan
    1. supaya yuran yg di bayar berbaloi

      Padam
  4. Adehh ponat kawe dgn SEO ni... Buat tak enjoy tulis bila tulis utk search engine. Apa-apa pun SEO dan politik harus di pisah kan.. :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. ihiks... itu la. tulis je le kan..

      Padam
  5. Siapa atau apa sebenarnya yg boleh declare seseorang tu pakar SEO atau tak? Self declaration? I won't take it.

    BalasPadam
    Balasan
    1. sukar ni kan, sbb seo nih tiada penghujung

      Padam
  6. kita nak belajar seo dgn abam blh tak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. erghhh... pakar seo, pe kabo?

      Padam
  7. Ilmu SEO ni..sampai ke sudah orang akan cari..emm memang best la kalau yang pakar tu, berada di page pertama enjin carian..leh buat duit ni..hahaha

    BalasPadam
  8. makin lama, makin pening bab seo ni

    BalasPadam