Home » , , , » Asus Zen Fone 5 – sebab bateri cepat habis

Asus Zen Fone 5 – sebab bateri cepat habis

Bateri Asus Zen Fone 5. Bateri smartphone memang penting. Kalau telefon dulu-dulu sebelum kemunculan smartphone, bateri boleh tahan sampai 4 hari sebab tak banyak applikasi yang boleh di gunakan dengan phone tetapi sekarang dengan pelbagai applikasi dalam smartphone, maka bateri cepat je habis.

Walaupun ada powerbank, tetapi ada juga ketika kita memerlukan smartphone, bateri takde atau dah habis. Power besar gak nak bawa dalam poket kan. Tapi saya punya asus ni nampak ngan ler dengan cover smartphone asus nih.

Bagaimana pula dengan bateri Asus Zen Fone 5? Kenapa cepat habis bateri yer? Meh baca apa yang saya nak kongsikan mengenai bateri Asus Zen Fone 5. Dulu saya dah kongsikan pasal beli zen fone 5 kat directd nih.

Kenapa bateri Asus Zen Fone 5 cepat habis




Ini yang saya fikirkan sebab saya ada guna Asus Zen Fone 5 ni. Bateri memang cepat habis walaupun berbanding dengan Lenovo! Dengan Samsung memang kalah le bateri Asus Zen Fone 5 dari segi bateri nya.

bateri asus zen fone 5
Camni rupenya bateri zen fone 5 nih.


Kenapa cepat habis bateri? Sebab spesifikasi  Asus Zen Fone 5 tinggi. Iya spec tinggi berbanding smartphone seangkatan dengannya. Jadi penggunaan bateri sangat pantas dan cepat habis.

Processornya laju baq hang  patut la bateri cepat habis. Ini yang saya  peratikan bila guna Asus Zen Fone 5. Cuma tu jer le yang tak best Asus Zen Fone 5 ni. Yang lain, ok saya puas hati. Saiz 5’ pun sesuai untuk letak dalam poket, tak perlu nak bawak beg kecil ke hulu dan hilir. Kalau asus zen fone 6 ni besar skit, tak sesuai masuk poket.

Lazada Malaysia

Amacam, berkenan? Lazada ader, cari yang ori set sebab ap nih ada kureng skit. Masalah mobile data tak boleh detect bende kecil jer, boleh settle.Nanti saya citer lain kali pasal ap set Asus Zen Fone 5.


Terima kasih kerana membaca Asus Zen Fone 5 – sebab bateri cepat habis. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



4 Komen:

  1. ketahanan bateri memang faktor utama orang akan ambil kira untuk beli handfone sekarang

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul bro, kalau tepon hebat, bateri ampeh, kurang memuaskan hati.

      Padam
    2. tgk la harga zenfone pun berpatutan... fon bajet mmg cmni....

      Padam
    3. berbaloi dgn harga le tuh kan.

      Padam