Home » , » Jom Aktifkan Mykad

Jom Aktifkan Mykad

Jom Aktifkan Mykad adalah satu program di mana pemenang mykad Malaysia di ajak  untuk mengaktifkan mykad masing-masing untuk di gunakan sebagai satu jenis kad yang boleh di  gunakan sebagai kad diskaun dan kad keahlian di kedai-kedai yang berdartar.

Banyak fungis mykad ni kan, boleh jadi kad diskuan tu tetapi kena aktifkan dulu mykad tersebut. Kalau tak aktifkan, maknya mykad tidak di guna secara maksimum dan rugi lah kalau cam tu kan.

Seperti yang kita ketahui, mykad ni ialag kad identiti bagi rakyat Malaysia. Terdapat pelbagai info dalam mykad dan mesti sentiasa di bawa untuk mengelak masalah di kemudian hari. Kalau mykad hilang, kena terus lapor polis.

Rakyat asing, memang sanggup beli mykad dengan harga yang mahal, jaga-jaga mykad korang ek.

Jom Aktifkan Mykad


Oleh kerana mykad ini adalah kad pintar dengan pelbagai fungi, jadi ianya juga boleh di gunakan sebagai kad diskaun dan kad untuk kumpul point macam bonus tuh. Itulah yang hendak di war-warkan dalam program Jom Aktifkan Mykad ni.

Jom Aktifkan Mykad


Pengaktifan adalah percuma sahaja, tanpa sebarang bayaran pun. Elok sangat lah kalau dapat beli dengan harga diskaun terutama bila GST dah mula bulan April 2015 nanti. Dapat le jugak jimat sikit tetapi kena ingat, tidak semua kedai yang join program aktifkan mykad nih. Hanya kedai-kedai tertentu sahaja di mana hingga hari ni terdapat lebih 100 buah kedau telah menyertainya. Banyak pilihan tuh kan.

Agak-agak berbaloi tak aktifkan mykad ni? Saya rasa le berbaloi sebab program ni di sokong juga oleh Jabatan Pendaftaran Negara dan MSC Malaysia. Jadi kalau ada yang rasa-rasa tak selamat tuh, boleh le cuba sahkan dengan JPN.

Mykad Smart Shopper


Program Jom Aktifkan Mykad ni di anjurkan oleh Mykad Smart Shopper dengan di bantu oleh individu-individu bertauliah seperti coretananuar.com.

Contest Jom Aktifkan Mykad


Baru saya tahu. banyak guna mykad ni ya. Biasa letak dalam poket jer, lepas tu lama-lama jadi rosak.

Contest ini di anjurkan oleh blog Coretan Anuar dan di taja oleh www.aktifmykad.com



Terima kasih kerana membaca Jom Aktifkan Mykad. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



2 Komen: