Home » » Abang Ensem Di Mata Aku

Abang Ensem Di Mata Aku

Abang Ensem Di Mata Aku - Kali ni saya cerita sikit tentang abang ensem iaitu pemilik abangensem.com seorang blogger hartanah yang agak terkenal walaupun asalnya tak  berapa terkenal. Saya tak pernah jumpa abang ensem ni, bertentang mata jauh sekali tapi saya masa mula-mula nak beli rumah dulu, saya cari-cari info tentang hartanah kat internet, terjumpa blog abang ensem ni. Dari situ, saya monitor blog tuh, errmm.. design biasa tapi info - tak bodek ni, info tip top! Niche hartanah baq hang. Unik nih bagi saya.

Rahsia Abang Ensem Yang Jarang Orang Tahu


Sudahhh.. ini rahsia nih, cuma orang yang kenal rapat atau follow rapat abang ensem je tahu kisah-kisah pergerakan abang ensem nih. Dari maklumat dalaman yang aku risik, abang ensem ni seorang akauntan di sebuah bank. Bank mana satu? Kena tanya abang ensem sendiri ler. Beliau ni dah kira senior kat bank tersebut, sambil-sambil kerja bank, beliau buat seminar hartanah. Di samping tu juga beliau menjadi ejen hartanah dan juga pemilik hartanah di kawasan terutamanya Shah Alam.

Beliau tinggal kat seksyen 7 Shah Alam, mana satu rumah dia, saya tak boleh dedahkan nanti aweks pegi tunggu depan rumah, jeles plak isteri beliau. Setelah pendapatan dai seminar meningkat dan kekangan dari kerja kat bank menyusahkan beliau untuk membuat seminar-seminar hartanah, beliau nekad berhenti kerja akauntan ( gaji banyak pun berhenti ni ). Apa kita boleh belajar di sini ialah, sanggup mengambil risiko yang munasabah.

Dari sumber risikan saya lagih, beliau telah menyertai team denaihati setelah berkenalan dengan taukeh denaihati dan berbincang mengenai kerjayanya dalam hartanah. Denaihati telah menawarkan kerja kepada beliau dengann gaji bulanan RMxxxx.xx ( banyak ni tau, tapi biarlah rahsia ). Salah satu tugas beliau di denaihati adalah menguruskan iklan-iklan yang masuk. Dan dari sinilah blog abangensem.com meningkat naik! Kebabooom. Denaihati kan banyak follower, secara tak langsung blog beliau pun terkena tempias.


Panjang Juga Cite Abang Ensem Ni


Saya harap entri saya ni tak keluar dari jalan cerita. Panjang citer abang ensem nih, saya cuba ringkaskan. Setelah bersama Denaihati, tiba masa beliau mengundurkan diri dan menceburi bidang oil and gas pula! Oil and gas bang. Sekarang kalau tak silap risikan saya, beliau masih dengan syarikat oil and gas nih.

Di mata saya, abang ensem ni seorang yang cekal walaupun tak ensem sebenarnya. Rambut belah tepi tuh, skima le tuh tapi boleh pula bagi ceramah. Ni yang aku konfius nih. Kalau makan dekat Wong Solo Seksyen 7, nampak le tempat yang selalu beliau buat seminar. Sumber risikan terdekat juga mendedahkan, beliau ada buat seminar secara tetiba. Camne tuh? Siapa nak pergi, pergi jer. Soal yuran, ikut le nak bagi berapa pun. Saya tak pasti kaedah ni masih di gunakan atau belum.

Jadi, abang ensem seorang yang menggunakan ayat mengatal dalam permulaan penulisan blognya, dan kini lebih skima ayatnya sebab untuk tarik advertorial - baik untuk blogger. Di harap abang ensem boleh belanja aku makan roti canai sekeping dua tak pun belanja aku "menangis" di restoran Wong Solo. Good luck abangensem.com.




Terima kasih kerana membaca Abang Ensem Di Mata Aku. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



9 Komen:

  1. Hmm.. mcm wartawan TV3 gak ni buat risikan. Penuh dengan details dan fakta2 yg baru beberapa saat lalu kawe baru tahu. Not bad.
    Apa-apa pun kisah Abang Hensem pasti beri inspirasi pada ramai orang. Rezeki ada di mana-mana. Ada usaha insya-allah ada jalan...

    Ikhlas,
    Abang Kurang Ensem

    BalasPadam
    Balasan
    1. abang ensem ni unik skit kisah kehidupan blogger dan bisnesnya.

      Padam
  2. pernahlah nampak masa SBB2013 tapi tak pernah pun bersua..itupun masa dia salah seorang fasi kat stage..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hebat orangnya nih.. orang perak katanya

      Padam
  3. Kena menuntut ilmu dengan ang hensem ni..

    BalasPadam
  4. power bab2 rumah nih

    BalasPadam
  5. Saya baru 2 hari mengintai-ngintai di blog-blog berkeywordkan abang encem ni. Rupanya memang beliau ni seorang yang hebat dalam dunia blogger niche hartanah. In Sha Allah, ia memang sangat bermanfaat untuk rujukan saya dan blogger-blogger lain. Terima kasih tuan atas infonya :). Jikalau sudi, boleh berkunjung ke blog saya juga untuk mengenali diri saya yang tak femes macam abang encem ni tuan.. Blog Rujukan Pemasaran Email AndaTeknik Membina List Pemasaran Email Yang Responsif....

    BalasPadam