Cara set post label blogspot sebagai meta keywords

Mungkin ada yang berminat nak cuba-cuba main dengan meta tag keywords nih. Saya pun baru jer cuba-cuba set post label blogspot sebagai meta keywords. Kat sini saya nak kongsikan sikit macam mana cara nak buat label jadi keywords untuk blogspot. Bukan nak tulis panjang sebab dah ada orang cuba huraikan label sebagai keywords, Saya hanya nak panjangkan link sahaja dan juga pengalaman saya sikit tentang benda nih.

Saya baru je set blog nih di mana post labels boleh menjadi keyword. Kepentingannya ialah kita boleh setkan banyak keyword untuk post tertentu selain daripada keyword yang dah ada dalam post tersebut. Mungkin boleh dapat sale lebih daripada affiliatte program.

Cara set post label jadi meta keyword untuk blogspot


Senang je caranya kalau dah biasa edit template blogspot. Maklumat lanjut, korang boleh rujuk ke post bahasa english nih:

*Cara buat label blogspot jadi keywords ( link baru )

Ada maklumat lanjut kat situh. Boleh fahami dan baca dengan teliti kelebihan dan keburukannya sebelum apply kat blog korang.

Saya tengah monitor nih. Saya nak monitor selama 3 bulan setelah setkan label jadi keyword untuk blogspot nih. Kalau ada kebaikkan, boleh kekalkan. Kalau takde nak buang, tukat dengan meta tag keyword yang lain.

label meta keywords
Seyes ke nak guna labels sebagai keywords?

Best jugak buat experiment nih kalau kita tak mengharapkan pendapatan utama dari blog. Kalau blog tu jadi pendapatan utama, susah jugak ya. Buatnya tak jadi, tak masyuk le income online.

Kelemahan label sebagai keyword blogspot


Kelemahan ni merujuk kepada cara yang di tunjukkan dalam link di atas. Mungkin ada cara nak set kan label jadi keyword untuk blogspot, tetapi saya cari-carai tak jumpa plak ler. Cara ni je ramai yang sebutkan.

OK... kelemahannya ialah tak boleh nak edit widget kat sidebar tuh. Bila dah pasang kod meta tag ni, lepas tuh dah tak boleh nak edit widget sidebar.

Kalau nak edit juga, buang dulu meta tag keyword nih. edit widget dulu dan pasang balik. Macam banyak kerja plak kan. Tetapi kalau berbaloi kenapa tak cuba label jadi keyword blog kan.

Itu kelemahan yang saya nampak dan alami tetapi bagi saya takde hal le tuh, senang je kan nak ubah-ubah. Bagi yang upah orang buat blog tuh, mungkin susah bagi korang nak edit-edit cam nih. Takkan nak upah orang plak kan.

Jadi, saya akan update lagi tentang cara jadikan labels sebagai keyword untuk blogspot nih, nak tengok keberkesanannya. Mungkin saya boleh monitor dari segi pendapatan affiliatte, walaupun cara monitor nih agak subjektif.

Buat masa sekarang, pendapatan affiliatte lazada asyik bertambah jer nih... ermmm.



Terima kasih kerana membaca Cara set post label blogspot sebagai meta keywords. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



9 Komen:

  1. ada triknya.

    tapi kalau keterlaluan, takut google cop jadi spammer plak. so, kena hati-hati.

    BalasPadam
    Balasan
    1. iya, titan pun guna tag sbg keywords.

      Padam
  2. Cuba tanya titan apa triknya tu hhe dia ni ada macam-macam muslihat sebenarnya

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada muslihat dia, saya semak dianya keyword guna tag + keyword homepage utk setiap post. Camne nak set? kena tanya titan ha3

      Padam
  3. semalam tanya hari dah ada tutorial..terbaik bro..nanti gua pun nak try jugak

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh try bro tetapi kena baca gak bab kelemahannya tuh.

      Padam
  4. tag itu kuasa ejin carian heee..kalau bijak guna memang bestlah sangat.eh sudah tukar rumah baru ker ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. rumah stingkat ni dah beberapa bulan guna nih... ha3

      Padam
  5. Nice post. Great blog. Thanks for the share. It was very interesting and informative. Keep posting. I follow you.

    PIC Grant

    BalasPadam