Persiapan Temuduga Kerajaan / SPA 2014-2015

Setelah penat buat resume cantik-cantik dengan ayat yang memikat, akhirnya telah di panggil temuduga oleh kerajaan untuk isi jawatan dalam perkhidmatan awam Malaysia. Hepi ke mainkan dapat dapat kerja dengan kerajaan nih, terjamin masa depan.

Tiba lah saat yang penting di mana kita akan berdepan dengan panel penemuduga. Yang ni skill bercakap kena power bro. Tak boleh main hentam jer, first impression kata orang mesti baik dan jangan berkompromi dengan persiapan untuk temudugakerajaan nih.

Kalau dah di panggil temuduga tu, kaki dah selangkah nak dapat kerja tuh sebab tapisan dah di buat, kita ni dah macam diorang nak ambil kerja, sikit lagi nak lepas. Saying kalau tak Berjaya temuduga ni kan.


Apakah persiapan yang betul untuk pegi temuduga?

Terdapat 4 langkah kena buat sebelum temuduga tau, kalau tak buat ni, temuduga akan tempang dan tak perfect seperti macam ada yang tak kena jer. Ini rahsia bro, memang rahsia sebab penting sangat. Ini ada terkandung dalam panduan temuduga kerajaan / spa 2014. Harus baca, harus baca ni.

Panduan ni juga akan ajar cara melatih diri untuk jawab soalan temuduga. Huu hebat nih, camne nak melatih tuh. Melatih kita jadi hebat di depan penemuga, jadi lebih yakin.

Persiapan temuduga kerajaan spa penguasa kastam
Ada pasti dah buat persiapan untuk temuduga?

Jika lemah bahasa Inggeris tak apa, dalam panduan temuduga kerajaan / spa ni ada di sediakan panduan berbahasa inggeris untuk temuduga sahaja. Hah.. focus untuk temuduga, takde le pening sangat kan. Baru lah keyakinan tuh tinggi.


Soalan temuduga kerajaan / spa

Kita di ajar juga teknik-teknik mengagak soalan yang bakal di tanya. Boleh agak soalan sebenarnya tapi kena ada teknik la. Ini di ajar dalam panduan temuduga nih…jangan takut dan gelabah.

Jika di tanya, “ kenapa kami patut pilih anda untuk jawatan ini?”. Agak-agak macam mana nak jawab tuh. Cara menjawab soalan maut ada di sediakan dalam penduan temuduga spa nih tau. Pakar yang buat panduan nih, mesti ambil kira semua aspek.

Terdapat juga koleksi soalan-soalan killer serta jawapannya. Senang kan, tak payag terkial-kial cari sana sini. Semua dah di kumpulkan dalam panduan ni.

Jangan ingat ada ijazah jer, dah senang nak dapat kerja kerajaan. Persaingan tinggi, ramai orang pandai. Cuba bayangkan, bagi jawatan penguasa kastam, nak orang 250 jer, yang buat peperiksaan online penguasa kastam 80k orang dan yang lulus 30k orang. 30K calon nak rebut 250 jawatan jer.. hu mak aii.. mampukah dapat tuh kalau tak buat persediaan awal kan.


Camne nak dapat panduan temuduga kerajaan / spa ni?

Semua yang saya kongsikan kat atas, dah tersedia unttuk di baca dalam bentuk pdf ( softcopy ) untuk mereka yang berminat.


Ini hanya modul 1 daripada 4 modul yang di sediakan. Dalam link di atas, semua ada ke4 modul tersebut untuk di baca – teknik jawab soalan temuduga, rahsia lulus temuduga dan cara penulisan resume terbaru, semua untuk anda dalam satu panduan sahaja.


Jumpa lagi. 


Terima kasih kerana membaca Persiapan Temuduga Kerajaan / SPA 2014-2015. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



1 Komen:

  1. Terima kasih atas panduannya boss.. sangat berguna untuk sesiapa yang nak temuduga kerajaan SPA.

    BalasPadam