Pendapatan ke 4 Affiliate Jobdirumah

Pendapatan affiliate. Mesti dah ramai join macam-macam affiliate kan seperti affiliate ashadee, agenaffiliate dan sebagainya. Dan tak ramai yang boleh betul-betul buat duit dengan affiliate nih sebab kena ada cara dan teknik yang betul kalau nak buat duit dengan affiliate.

Main hentam jer memang tak menjadi dan lama-lama korang akan give up makan segala usaha selama nih sia-sia lah melainkan pengalaman buruk yang korang dapat.

Jadi macam  mana cara blogger buat duit dengan affiliate nih? Saya bukanlah terror sangat pun buat duit dengan affiliate tetapi tahun ni agak mengujakan jugak ler sebab biasa susah nak dapat duit dengan affiliate nih.

Affiliate jobdirumah - bayar ke tak?


Mesti ada yang pernah promosi affiliate jobdirumah kan? Pernah dapat sale tak? Saya pun baru kali ke 4 jer, ok lah tuh lama-lama makin banyak ( dengan harapan le ) tetapi kita kena cuba bersungguh-sungguh ler.

Ok, macam mana langkah-langkah bila agenaffiliate bayar kita sebagai  rakan promosi nih.


komisen affiliate jobdirumah
Bila ada sale affiliate, agenaffiliate akan email kat kita bagitahu ada sale.

pendapatan affiliate jobdirumah
Bila bayaran telah di buat ( dalam hari yang sama jugak nih ), agenaffiliate akan email sekali lagih mengatakan bayaran dah di buat.

daftar affiliate jdr
Akaun dalam agenaffiliate menunjukkan pembayaran komisen

buat duit affiliate jobdirumah
Semak akaun maybank, masuk komisen jobdirumah rm25.00

Cara promosi affiliate


Terdapat banyak cara nak promosi affiliate nih, buat review dan juga letak banner kat blog yang paling femes ler. Selain tuh, korang boleh gak korek ilmu affiliate dari otai-otai affiliate nih. Biasanya ilmu-ilmu nak buat duit dari affiliate nih di jual sebab ini adalah periuk nasi mereka.

Nanti mereka terpaksa bersaing dengan kita pulak untuk promosi affiliate. Jadi laburkan lah sedikit duit untuk dapat ilmu dan pendapatan yang berterusan daripada affiliate.

Kalau nak yang free, saksikan video cara promosi affiliate nih, percuma sahaja tetapi kena daftar le dulu. Saya pun mengamalkan apa yang terkandung di dalam video promosi affiliate nih.


Terima kasih kerana membaca Pendapatan ke 4 Affiliate Jobdirumah. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



4 Komen:

  1. ok la tu. aku dah jarang dapat notifikasi diorang. tau-tau..terus ada dalam akaun bank. haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. tuan dah kira pendapatan tetap tuh...

      Padam
  2. Tahniah, nampaknya semakin berjaya dengan Affiliate.semoga terus maju jana duit melalui affliate:) Salam kenal juga..

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih blogger a.k.a retis Cik Matahariku. Moga terus sukses.

      Padam