Home » , , » Panduan Ejen Unit Trust Buat Sale Berganda

Panduan Ejen Unit Trust Buat Sale Berganda

Konsultan unit trust / unit trust consultant. Ramai yang menjadi konsultan unit trust di Malaysia. Biasanya habis belajar kat university dalam apa-apa bidang pun, bekerja dan buat secara part time sebagai unit trust consultant.

Tetapi tidak ramai yang berjaya menjadi manager dalam unit trust, malah nak mencapai tahap supervisor pun tidak ramai. Mengapa ini boleh berlaku. Bakpo, bakpo, bakpo kata ore kelate.
Dalam unit trust ni, Konsultan unit trust / unit trust consultant kena mencari pelabur secara berterusan selain daripada mengekal pelabur unit trust yang sama di mana setiap 3 bulan pelabur boleh keluarkan duit epf untuk di labor dalam unit trust ni.

Yang sukarnya, nak cari pelabur baru. Mula-mula biasanya ejen unit trust ni akan cari kenalan-kenalan nak offer mereka untuk melabur,  lama-lama kawan-kawan dah habis di dekati dan tiba masa mencari pelabur-pelabur baru. Dalam entry kali ni saya nak kongsikan cara unit trust consultant mencari  pelabur baru secara online dengan bantuan beberapa tools yang di gunakan untuk memasarkan produk-produk yang lain juga.

Panduan Konsultan Unit Trust Buat Sale Berganda


Apa yang saya nak kongsikan ini adalah menyalahi undang-undang unit trust jika korang salah seorang ejen unit trust. Ha ha. Takut kan, takpe. KOrang boleh amalkan teknik-teknik ini dengan syarat korang kena rahsia identiti supaya tidak di kesan oleh public mutual atau cimb bank. Boleh buat.

public mutual fund price, public mutual fund prices, fund prices, mutual fund prices, cimb mutual fund prices, mutual fund, mutual funds, what is mutual fund, mutual fund definition, mutual fund calculator, sbi mutual fund, investment in malaysia, malaysia investment, investment malaysia, where to invest your money in Malaysia, cimb principal asset management, cimb asset management, cimb fund, cimb trust fund, cimb wealth management, cimb trust, what is unit trust, rhb unit trust, maybank unit trust, ta unit trust, unit trust consultant, unit trusts, unit trust prices, latest unit trust prices, unit trust price, latest malaysian unit trust prices, investment, investing, gold investment, invest, property investment, investment calculator, how to invest, unit trust, bonds, etf, mutual, dollar cost averaging, hyip, annuities, malaysia money market, unittrust, trust, trusts, family trust, discretionary trust, living trust, what is a trust, property trust, trust net, investment, investing, gold investment, invest, property investment, investment calculator, how to invest,


Sebagai ejen unit trust, melalui promosi secara online adalah salah dank orang boleh di kenakan pengantungan selama 3 bulan. Tetapi jika korang nak meningkat jumlah pelabur secara mendadak, korang boleh cuba guna teknik yang saya kongsikan ni dengan syarat korang rahsia identiti korang daripada unit trust tetapi pastikan bakal pelanggan boleh menghubungi korang ikut email ke, telefon ke dan sebagainya.

  • Buat minisite unit trust – minisite ni biasanya satu muka surat di mana korang tulis kat situh tentang unit trust seperti kelebihannya, cara melabur, caj-caj yang di kenakan dan buat juga perbandingan antara u nit trust seperti anatara unit trust public mutual dan unit trust cimb. Korang juga boleh bandingkan pendapatan unit trust dengan kwsp, mana lagi banyak. Ini memang bahaya kalau kwsp tahu tetapi seperti saya ingatkan tadi, korang sembunyi identity korang daripada public mutual, cimb dan kwsp. Pastikan hanya bakal klien sahaja boleh menghubungi korang. Hati-hati, nanti ada yang menyamar. Cara nak buat minisite ni senang sahaja. Guna blogspot pun boleh, tetap menawan. Boleh rujuk kat entry tentang buat minisite sendiri di mana korang boleh buat banyak minisite sendiri untuk apa-apa produk pun sebenarnya. Dalam kes ni produk korang ialah unit trust.
  • Iklankan minisite guna adwords – selepas siap minisite korang, korang kena guna google adwords untuk pastikan minisite korang berada di page satu google,confirm ni yer tak tipu. Minisite korang boleh berada di page satu google dengan menggunakan keyword tertentu. Untuk mendapat pelabur, korang pun kena melabur jugalah untuk belajar cara setting google adwords ni supaya korang boleh jimatkan kos pengiklanan. Adwords ni masih belum meluas lagi di gunakan dan inilah masanya korang boleh mendapat tempat di page 1 google dalam unit trust. Adwords ni di mana korang bayar google untuk pastikan minisite korang berada di page satu enjin carian google. Korang hanya bayar google jika ada klien yang klik minisite korang. Jimat kan sebab biasa yang klik minisite korang tuh memang dia nak cari info tentang unit trust. Jika ayat minister korng power, mungkin ini adalah salah seorang pelabur unit trust korang. Korang boleh dapat info lanjut tentang cara guna adwords ni dalam entry lama saya.
  • Info ringkas unit trust – kalau korang konsultan unit trust yang baru, korang memang dahagakan info kan seperti dana mana yang bagus untuk di cadangkan pada bakal klien, info nak jawab soalan bakal klien nanti sebab korang kena tahu info ringkas unit trust ni supaya korang senang nak buat sale nanti. Takkan nak harapkan senior je nak ajarkan, infor ringkas unit trust ni korang boleh dapatkan di minisite info terkini unit trust.

Tiada jalan mudah untuk Berjaya. Korang ikuti langkah-langkah yang saya kongsikan ini, banyak kerja kena buat tuh tetapi yang bagusnya, korang hanya buat kerja sekali sahaja. Selepas itu, korang tunggu bakal klien hubungi korang dan sudah semestinya akan banyak soalan akan di tanya nanti.


Selepas itu, korang aturkan perjumpaan untuk penerangan lanjut dan  juga isi borang unit trust. Close deal dank orang dapat komisen bergantung kepada berapa jumlah yang klien korang laburkan dalam unit trust.




Terima kasih kerana membaca Panduan Ejen Unit Trust Buat Sale Berganda. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



6 Komen:

  1. semoga untung semakin berganda-ganda bro

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha2, ganda ro, mmg ganda2.

      Padam
  2. Balasan
    1. takkan undur kecuali operasi bah

      Padam
  3. hahahaha... beria bukak entri ni nak tahu macam mana nak buat sales berganda, sekali menyalahi undang2 unit trust lak hehehe..

    BalasPadam
    Balasan
    1. bro, bro rahsiakan identiti bro spt gunakan no telefon berlainan dari no telefon yg ada dlm database unit trust. Boleh ajer. Salah sebab lakukan promosi online bukan sebab tipu ke apa. Unit trustkan tak boleh nak promosi online.

      Padam