Home » , , , » 5 Cara Terbaik Blogger Buat Keyword Research

5 Cara Terbaik Blogger Buat Keyword Research

Kalau nak buat duit secara online, mestilah blog kita kena power dan salah satu caranya ialah dengan menggunakan katakunci ( keyword ) yang paling ramai orang guna di enjin carian. Jadi, macam mana nak tahu keyword yang di guanakan? Penting nih, biasa kita main tulis je kan perkataan yang nak di gunakan sebab ini boleh jimatkan masa kita nak tulis entri. Kalau ada masa boleh gunakan cara terbaik buat keyword research ini untuk meningkat trafik ke blog di samping boleh buat duit secara online. Ini bukan pengalaman aku, cuma ini apa yang aku masa baca2 kat internet pasal SEO dan aku kongsi kat sini untuk panduan semua. Sebelum ini aku ada kongsi mengenai 8 Teknik SEO yang untuk panduan aku dan juga korang la.. Dan Keywrod research ni adalah sebahagian daripadanya. Ini aku andaikan sebagai kajian aku atau pun projek aku sebulan dua nih.. hehe.

1.Gunakan carian produk Google
No.1 sudah tentu melalui google.com lah kan. Cuba tgk imej kat bawah. Tuis London Olympics, lepas tuh kat belakang perkataan tu macam-macam keluar perkataan kan. Inilah yang di cari oleh pelawat mengenai perkataan tersebut.
 
 

2. Gunakan Shopping.com

Cara sama gak dengan google, tapi yang ni farsa yang keluar senang nak copy dan paste untuk di gunakan di blog. Tak yah nak pikir-pikir tag apa yang nak di gunakan. Ambil je cadangan dari sini.
 
 



3.Use Ebay.com

Ebay merupakan satu lagi platform yang hebat apabila anda sedang mencari bernilai menambah kata kunci. Sama ada ia adalah satu produk atau perkhidmatan, Ebay kaya cukup untuk memegang pelbagai besar di atasnya. Ulang aktiviti yang sama yang kita lakukan untuk kedua-dua di atas, dan anda akan melihat semua kata kunci baru muncul.
 
 

 
4. Cuba Amazon.com

Sama gak caranya, kalau korang tak suka ketiga-tiga di atas, korang boleh guna amazon.com. Lihat frasa-frasa yag keluar, boleh di guna semasa buat entri.
 
 



 
5. Carian produk guna yahoo

Yahoo pun tak mahu ketinggalan dalam pencarian kata kunci tapi tak sehebat google. Korang boleh cuba sendirilah.
 
 



Keyword research ni sangat penting ooo tapi korang perlukan masa skit le nak cari frasa-frasa yang sesuai. Kalau betul2 nak maju dalam berblog ni kan, boleh le gunakan ni sebagai panduan dalam membuat keyword research. Harap korang boleh manfaatkan hasil pembacaan dan kajian aku nih.


Terima kasih kerana membaca 5 Cara Terbaik Blogger Buat Keyword Research. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



3 Komen:

  1. Bro. Nanti aku buat satu entri mcm mana nak letak Adsense dekat tengah-tengah entri. Dalam sehari dua ni aku publish entri tu bro.

    BalasPadam
    Balasan
    1. bro tq bro. aku dah cuba beberapa kali sblm nih, tapi tak kuar le bro. Konpius den.

      Padam
  2. biasa gune yg no.1 tu je..heeee ^_^

    BalasPadam