Home » , , , » Cara verified akaun blog ke yahoo / bing

Cara verified akaun blog ke yahoo / bing

Ini satu lagi perkongsian aku dengan pembaca blog nih. Ini bukan aku cipta, aku baca kat internet dan cuba try, ok senang je caranya. Sekali buat dah boleh ikut semua langkah-langkah yang mudah nih. Aku dah try hantar sitemap blog ni ke Bing dan Yahoo, untuk wordpress aku tak pasti lah. Sebelum ni aku ada kongsi cara senang hantar sitemap ke Google. Yang ini hantar sitemap ke Bing dan Yahoo plak. Bing dan yahoo ni adik beradik, sekali hantar dua-dua index blog kita. Ini adalah penerangan lebih detail mengenai 8 Tips SEO yang aku tulis sebelum ni.

Cara hantar sitemap ke Bing dan Yahoo.

Ikut langkah-langkah kat bawah ni:

1. Login ke Bing Webmaster Tool dengan akaun hotmail korang.
2. Bila log in, kat dashboard ada beberapa option, klik Add Site" sebelah "Remove site button".

3. Hantar URL blog korang

4. Klik submit. Lepas tu korang akan di minta verified akaun korang, ada 3 pilihan. Korang pilih yang no. 2.

5. Korang akan di berikan html pendek, sikit jer. Copy paste html kod nih bawah <head> dalam template blog korang.Caranya:

Blogger > Design > Edit HTML > Backup template korang
Cari <head>
Paste kod dari Bing tadi, tekan save!

6. Pergi balik ke  Bing Webmaster Tool,  klik " Verify", dah siap. Dalam masa 3-5 hari korang boleh periksa blog korang muncul kat Bing dan Yahoo.

Aku dah try buat. ni. Agak senang sebab aku dah biasa edit-edit template blogspot nih. Jangan lupa, backup template korang dulu sebelum edit.

* Tahu tak cara nak backup template blogspot?






Terima kasih kerana membaca Cara verified akaun blog ke yahoo / bing. Jika berguna, tolong kongsikan di media sosial.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan:



6 Komen:

  1. Aku selalu overlooked Sitemap ni walaupun dah baca merata-rata pasal kepentingannya.

    p/s: Bro, pasal entri mcm mana nak letak adsense di tengah posting tu, dah publish nanti. Aku akan maklumkan.

    BalasPadam
  2. bro, tq bro, dengar citer kalau letak kat situh, earning naik 40% bro, iya ke bro?

    BalasPadam
  3. Dulu jer buat sekali..lepas tu tak buat dah la..tak ingt dah caranya..hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. nanti entri dah makin byk, buat le sekali lagi bro

      Padam
  4. kena selalu buat ke. ke buat sekali je. Sya selalu buat sekali je bila buat blog baru

    BalasPadam
    Balasan
    1. bergantung kepada jumlah post

      Padam